کد خبر 251659
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۸

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

مسابقات قرآن را به سمت معنامحوری می‌بریم

مسابقات قرآن را به سمت معنامحوری می‌بریم

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: از مهمترین برنامه‌های در اولویت این مرکز حرکت مسابقات قرآنی به سمت معنامحوری است.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، با تاکید بر اینکه حرکت مسابقات قرآنی به سمت معنامحوری یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: همان‌گونه که ایشان فرمودند که «قاری قرآن باید با ترجمه آیات آشنا باشد» امسال جدی‌تر از سالهای گذشته برای تحقق بیانات رهبری موضوع معارف قرآن را دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: از طرفی به موضوع عترت نیز توجه داریم و همچنین آموزش و فراگیری دو کتابی که به نوعی تفسیر آیات قرآن محسوب می‌شوند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در دستور کار ما قرار دارد.

وی عنوان کرد: سال ۱۴۰۳ سالی است که از کاتبان وحی هم دعوت ویژه خواهیم کرد و افرادی که دست به قلم هستند در چارچوب مشخص که تعیین شده مشمول حمایت سازمان خواهند شد به نظر می‌رسد امسال بتوانیم در یکی از مسابقات مطرح از نسخی که خطاطی شده رونمایی کنیم و حتما مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در حوزه توسعه حفظ موضوعی قرآن در قالب طرح ملی حفظ نیز اقدامات خوبی با هماهنگی سازمان دارالقرآن انجام می‌شود و در خصوص ستاد عالی مسابقات نیز امسال، سال شکوفایی کمیته‌های ستاد عالی خواهد بود و سعی کرده‌ایم در یک سال گذشته موانع را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اعزام کاروان قرآنی در موسم حج تمتع و اربعین تصریح کرد: در حوزه محافل در ۵ سال اخیر بیش از ۱۵ هزار محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار شده و در حوزه تلاوت و تفسیر امسال با قوت بیشتر ادامه دارد؛ حمایت از نرم‌افزارها و موسسات قرآنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha