کد خبر 249995
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

وزیر صمت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران مطرح کرد:

تسهیل تجارت و افزایش شناخت کشورها از یکدیگر با ایران‌اکسپو/ افزایش روابط تجاری با دیپلماسی اقتصادی و تجاری

تسهیل تجارت و افزایش شناخت کشورها از یکدیگر با ایران‌اکسپو/ افزایش روابط تجاری با دیپلماسی اقتصادی و تجاری

وزیر صمت گفت: مهم ترین هدف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را که با حضور بازدیدکنندگانی از ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود، توسعه همکاری‌های تجاری و بین‌المللی با کشورهای شرکت‌کننده از نقاط مختلف جهان عنوان کرد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران گفت: مهمترین هدف نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را که با حضور بازدیدکنندگانی از ۱۰۰ کشور برگزار می‌شود، توسعه همکاری‌های تجاری و بین‌المللی با کشورهای شرکت‌کننده از نقاط مختلف جهان عنوان کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: کشور در زمینه تجارت مزایای بسیاری وجود دارد و جایگاه ژئوپولیتیک و ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و تجاری ایران، فرصت‌های زیادی را مهیا می‌کند و زمینه برای همکاری های اقتصادی فراهم می‌سازد.

علی‌آبادی ادامه دارد: در این راستا رویکرد وزارت صمت مبتنی بر تعاملات بین‌المللی تجاری به ویژه در حوزه دانش‌بنیان‌هاست.

به گفته او، برخی برنامه‌های وزارت صمت عبارتند از: جهت‌دهی توسعه اقتصادی با تعاملات بین المللی، توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین المللی با بهره گیری از دیپلماسی اقتصادی تجاری.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وزارت صمت بر اولویت دادن به دیپلماسی اقتصادی با توسعه سرمایه‌گذاری خارجی و دستیابی به فناوری، بهره‌مندی از روابط سیاسی در راستای ایجاد بازارهای جدید و توسعه تجارت تاکید دارد.

علی آبادی ادامه داد: در این راستا نیز نسبت به افزایش تعداد رایزنان بازرگانی جهت ایجاد بازارهای جدید برای فعالان اقتصادی اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های اتاقهای تجاری مشترک گفت: در این زمینه با بخش خصوصی در جهت توسعه روابط و گسترش بازارهای صادراتی تعامل خواهیم داشت.

علی آبادی تاکید کرد: اکنون ایران علیرغم تحریم‌ها یکی از قطب هایی اقتصادی منطقه است و حجم تجاری کشور بالغ بر ۱۵۳میلیارد دلار بوده که از این میزان ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیر نفتی  است.

وزیر صمت ادامه داد: در چنین شرایطی کشورهای همسایه،  آفریقا و سایر کشورها در اولویت توسعه روابط تجاری هستند.

علی آبادی با اشاره به همکاری با ۹ کشور  همسایه و منطقه در سازمان اکو، ۸ کشور اسلامی در سازمان D8 و … گفت: امیدواریم این نمایشگاه با ارائه توانمندی‌های کشور گامی جدی در جهت توسعه همکاری‌های تجاری اقتصادی بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha