کد خبر 247864
۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶

«احمد یوسفی» شهید شاخص استان زنجان شد

«احمد یوسفی» شهید شاخص استان زنجان شد

 معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شهید احمد یوسفی به‌ عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ انتخاب و معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ سرهنگ محسن احمدی تبار معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: هرساله یکی از شهدای والامقام استان به ‌عنوان شهید شاخص سال به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه معرفی می‌ شود.

وی گفت: قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان امسال نیز پس از هم اندیشی‌ها و بررسی‌های لازم و بهره‌گیری از نظرات فرماندهان، پیشکسوتان و رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس، شهید احمد یوسفی را به عنوان شهید شاخص استان زنجان در سال ۱۴۰۳ انتخاب و معرفی کرد.

این مسوول اضافه کرد: معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۱۳۸۹ آغاز شد که به منظور تبیین و ترویج سیره زندگانی شهدای گرانقدر، آشنایی و بهره‌گیری هرچه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با روش و سبک زندگی این شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود.

احمدی تبار اضافه کرد: در دوره کنونی با توجه به جنگ نرم دشمنان،‌ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی الگوهای عینی برای جامعه به ویژه نسل جوان ضروری است که این اقدام در این راستا موجب فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی می شود.

شهید احمد یوسفی یکم اردیبهشت ۱۳۳۵ در شهرستان زنجان به دنیا آمد، پدرش محمدعلی و مادرش حوریه نام داشت.

سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد و سپس به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

ششم مهر ۱۳۶۵ با سمت فرمانده واحد مهندسی رزمی در ارتفاعات لاری بانه توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

پیکر او در مزار پایین شهر زنجان به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha