کد خبر 246218
۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶

ستار همدانی در گفتگو با «حیات»:

با جوان‌گرایی در تیم ملی نباید برخورد احساساتی داشته باشیم/ عدم یکدلی در استقلال می‌تواند به تیم ضربه بزند

با جوان‌گرایی در تیم ملی نباید برخورد احساساتی داشته باشیم/ عدم یکدلی در استقلال می‌تواند به تیم ضربه بزند

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد تیم ملی شرایط خوبی از لحاظ تغییر نسل در بازیکنان طی می‌کند.

ستار همدانی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص عملکرد تیم ملی در دو دیدار اخیر خود اظهار داشت: تیم ملی در شرایط سخت و حساسی قرار دارد. وضعیت تیم ملی بعد جام ملت‌ها به شکلی بود که مجبور بودند به ناچار با چند بازیکن خداحافظی کرده و نفرات جدید جایگزین کنند. وقتی شما در یک مسابقه رسمی مجبور می‌شوید دست به تغییرات بزنید شرایط حساسی دارید چرا که از یک سمت انتظار نتیجه گرفتن از شما وجود دارد و از طرفی ناچار می‌شوید تن به تصمیمات پر ریسک بدهید. 

وی افزود: اینکه می‌گویند چرا از بازیکنان جدید استفاده نشد به نظرم منطقی نیست. جوان‌گرایی در تیم ملی لزوماً این نیست که شما بازیکن ۲۰ ساله بیاوری و در ترکیب اصلی بازی بدهی. همین که یک بازیکن ۳۴ ساله دعوت نمی‌شود و به جایش یک بازیکن ۲۶ ساله در ترکیب اصلی شانس بازی پیدا می‌کند این خودش جوان کردن ترکیب تیم ملی است. ما نمی‌توانیم با احساساتی عمل کردن با موارد این چنینی هم به تیم ملی ضربه بزنیم و هم آینده بازیکنان جوان را خراب کنیم. شما فکر کنید بازیکن بی‌تجربه یک باره وارد ترکیب اصلی تیم ملی شود و روی کم‌ تجربگی اشتباهی کند و دیگر نمی‌شوند آن بازیکن را به این راحتی به شرایط عادی برگرداند و فوتبالش آسیب می‌بیند. 

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: ترکمنستان بازی‌های خوبی مقابل ما انجام داد و در هر دو بازی حمله می‌کرد و سعی داشت به دروازه ما برسد ولی خب تجربه بازیکنانشان برای این موضوع کافی نبود. بازی دوم هم تا حد زیادی تحت تاثیر کیفیت چمن ورزشگاه بود و نمی‌شد در آن زمین بازی کرد و توپ را به گردش در آورد. در کل مهم در این بازی‌ها کسب سه امتیاز است که خدا را شکر توانستیم آن را کسب کنیم. 

همدانی در مورد وضعیت استقلال در لیگ برتر هم توضیح داد: استقلال بازی‌های خوبی در لیگ برتر انجام داده و با همه سختی‌ها و مشکلات و کمبودها با اختلاف امتیاز مناسبی در صدر جدول است. نکته ناراحت کننده اما یکدل نبودن و عدم وجود اتحاد درون تیمی است. وقتی در یک مجموعه اختلاف عمیق وجود داشته باشد احتمال اینکه موفق نشود زیاد است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha