کد خبر 246052
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛

خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است/ هشدار برای ۱۰ استان و وزش باد شدید در غرب کشور

خلیج فارس و دریای عمان تا جمعه مواج است/ هشدار برای ۱۰ استان و وزش باد شدید در غرب کشور

سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد طی ۵ روز آینده خبر داد و برای ۱۰ استان هشدار آب‌گرفتگی معابر و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در برخی نقاط استان‌های اردبیل آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان شمال زنجان، استان‌های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در نیمه غربی اصفهان، جنوب یزد، شرق لرستان، شمال فارس، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات کرمان و برخی مناطق شرق و شمال شرق رگبار باران،‌ گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در نواحی مرکزی برخی نقاط شمال شرق و شرق استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود

فردا جمعه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، برخی مناطق استان‌های یزد، کرمان، جنوب اصفهان، شنبه در برخی مناطق استان فارس، چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد، و مناطقی از آذربایجان شرقی و اردبیل و یکشنبه آینده در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق کرمان و ارتفاعات البرز بارش روی می‌دهد.

امروز در نوار شمالی کشور و تا روز شنبه در شرق کشور وزش باد شدید در مناطق مستعد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان تا جمعه مواج است. دوشنبه هفته آینده ۱۳ فروردین بارش‌ها در غرب و شرق سواحل دریای خزر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha