کد خبر 244459
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵

لحظه به لحظه با آخرین چهارشنبه سال؛

۱۷۹۰ مصدوم و ۱۴ فوتی در حوادث چهارشنبه‌ پایان سال

۱۷۹۰ مصدوم و ۱۴ فوتی در حوادث چهارشنبه‌ پایان سال

مثل هر سال در روزهای منتهی به ایام نوروز شاهد حوادث و تلفاتی هستیم که کام خانواده‌ها را در سال نو تلخ می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات؛ مراسم چهارشنبه سوری که در چند دهه اخیر برخلاف آئین سنتی خودش درگیر تفریحات خطرناک و ناسالمی شده که جان و سلامت هموطنان را به خطر می‌اندازد، امسال هم مدتی است که باعث تلخ‌کامی خانواده‌هایی شده که با مصدومیت و فوت نزدیکان خود در آستانه سال جدید داغدار شده یا درگیر گرفتاری می‌شوند. در این راستا هرساله تلاش‌هایی از سوی مسئولان برای کاهاش آمار مصدومان و تلفاتی می‌شود که خسارات ناشی از این حوادث را به حداقل برسانند.

در این راستا جعفر میعادفر، در خصوص آمار مصدومان و فوتی‌های چهارشنبه سوری تا این لحظه گفت: از اول اسفند تا این لحظه ۵۰۹ مورد مصدوم بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ثبت رسیده است. همچنین امسال ۱۰۹ مورد قطع عضو و ۱۶۰ مورد آسیب به چشم داشتیم.

وی ادامه داد: براثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، ۲۳۹ مورد سوختگی اندام و ۱۷۳ مورد اعزام به بیمارستان توسط عوامل اورژانس داشته ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور همچنین گفت: آمارها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از مصدومان مرد و بقیه خانم هستند همچنین حدود ۶۷ درصد از مصدومان را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند و از اول اسفند تا کنون ۱۲ نفر فوت کرده‌اند.

ساعت ۱۸

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه سوری گفت: از اول اسفند تا این لحظه ۶۲۳  مورد مصدوم بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ثبت رسیده است. امسال ۴۳  مورد قطع عضو و ۲۰۰مورد آسیب به چشم داشتیم.  

میعادفر ادامه داد: براثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری، ۲۸۴ مورد سوختگی اندام  و ۲۳۵ مورد اعزام به بیمارستان توسط عوامل اورژانس داشته ایم.

آمارها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از  مصدومان مرد و بقیه خانم هستند همچنین حدود ۶۷ درصد از مصدومان را افراد زیر ۱۸ سال هستند.  

وی بیان کرد: از اول اسفند تا کنون ۱۲ نفر فوت کرده اند.

ساعت ۱۹/ مراجعه پنح مصدوم چهارشنبه سوری به بیمارستان مطهری 

مصطفی ده مرده ای رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات،  اظهار کرد: از اول صبح تا به این لحظه ۵ مصدوم حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده که همگی به صورت سرپایی درمان شده اند. 

وی‌بیان کرد: والدین سعی کنند مراقب فرزندان خود باشند و اگر کودکان در پارک می روند حتما تحت نظارت والیدن خود باشند.

یک فوتی و ۱۶۶ آسیب دیدگی ناشی از حوادث امروز چهارشنبه سوری

جعفر میعادفر با حضور در بیمارستان شهید مطهری با اعلام آمار آسیب دیدگان شب چهارشنبه سوری گفت: تا کنون ۱۶۶ مورد آسیب دیدگی در روز چهارشنبه گزارش شده است که ۸۲ مورد آن توسط عوامل اورژانس منتقل شدند و ۷۷ مورد خودشان به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

وی گفت: یک مورد فوتی، ۸ قطع عضو، ۵۲ آسیب دیدگی از ناحیه چشم و ۷۳ مورد سوختگی ناشی از آتش سوزی مواد محترقه اتفاقات ناگوار امروز ۲۳ اسفند ماه تا کنون بوده است.

میعادفر با امیدواری نسبت به اینکه این آمار افزایش پیدا نکند از خانواده‌ها خواست تا در کنار فرزندانشان باشند و فضایی شاد را با هم بگذرانند.

وی افزود: متأسفانه استفاده از مواد محترقه روز به روز جدیدتر می‌شود و خیلی از آنها از نظر صوتی آسیب‌های زیادی به وجود می‌آورند. بنابراین افرادی که مشکل قلبی دارند نیز دچار مشکل می‌شوند.

ساعت ۱۹:۳۰/ فوتی‌های حوادث چهارشنبه پایان سال به ۱۳ نفر رسید 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۳۰: ۱۹ به شرح زیر است.

۸۳۹ نفر تعداد کل آسیب دیدگان، ۸۲۷ نفر مصدوم، ۳۰۰ نفر اعزامی توسط اورژانس، ۵۰۱ نفر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند.

۲۶ نفر از آسیب دیدگان در محل درمان شدند، و همچنین تا این لحظه ۱۳ نفر فوت کرده‌اند.

۶۳ نفر در اثر حوادث قطع عضو و ۲۸۱ نفر چشمانشان آسیب دیده است و تا این لحظه ۳۸۱ سوختگی گزارش شده است.

ساعت ۲۰/ رهگذران مراقب باشند

توکلی رئیس اورژانس تهران در خصوص آمار مصدومین در چهارشنبه آخر سال گفت: در ۲ روز اخیر افزایش آمار مصدومین را شاهد بودیم مخصوصاً در چند ساعت اخیر به خصوص بعد از اذان مغرب افزایش آمار داشتیم.

وی افزود: بیش از ۹۰ مورد مصدوم ۳۹ مورد آسیب چشمی و ۱۱ مورد قطع شدگیعضو که ۴ مورد فقط در همین ساعات اخیر بوده است گزارش شده است.

توکلی گفت: متأسفانه آمار رو به افزایش است و متأسفانه بین بهارستان و چهار ولیعصر بیشترین حجم مأموریت‌ها را داشتیم

رئیس اورژانس تهران با اشاره وضعیت نسبت به سال‌های گذشته گفت: تا ۲ روز گذشته امیدوار بودیم و ۵۰ درصد کاهش داشتیم ولی در طول ۲ روز اخیر به علت بی احتیاطی که به عنوان مثال در منطقه بازار صورت گرفت تجمیع مواد منفجره باعث شد ناگهان حجم مصدومین افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: عمده مشکلاتی که ساعات اخیر داشتیم به علت مواد منفجره دست ساز بوده که موجب قطع عضو شده است.

توکلی گفت: در ۱۰ دقیقه اخیر یک مورد رهگذر دچار آسیب چشمی و یک فرد ۶۳ ساله که در اثر صدای انفجار دچار حمله قلبی شد.

۲۰۰۰ تماس با سازمان آتش نشانی در شب چهارشنبه سوری

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: از ابتدای صبح تا به حال نزدیک به ۲۰۰۰ تماس با مرکز ۱۲۵ داشته‌ایم، و بخشی از آن حادثه آتش سوزی بوده، که آتش‌نشانان اطفا حریق کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران افزود: سازمان آتش نشانی در حالت آماده‌باش است، امیدوارم اتفاق خاصی رخ ندهد.

وسایل آتش زا را از مشاعات ساختمان‌ها پاکسازی کنید

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توصیه به مردم اعلام کرد که خانه تکانی‌ها انجام شده است و مردم معمولاً چوب‌های شکسته و کاغذها و مواد آتش زا را در مشاعات ساختمان‌ها جمع آوری می‌کنند تا بعد از چهارشنبه سوری آن را دور بریزند.

درحالی که باید به یاد داشته باشند اگر مواد محترقه و آتش زا در روز چهارشنبه سوری به صورت ناگهانی با این مواد دورریختنی تماس پیدا کند همین وسایل بی ارزش موجب آتش سوزی گسترده خواهد شد. بنابراین باید قبل از چهارشنبه سوری این وسایل دورریختنی را از ساختمان پاکسازی کرد.

حریق پست گاز به دلیل رها کردن بالن آرزوها

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: در ساعت ۲۰ یک مورد حادثه آتش‌سوزی در منطقه خانی آباد خیابان دانشگاه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد.

وی افزود: به گفته اهالی محل مقداری ضایعات در مجاورت یک پست گاز در خیابان قرار داشته که بالن آرزوها بر روی ضایعات افتاده و باعث ایجاد حریق می‌شود.

ملکی گفت: با حضور آتش‌نشانان حریق خاموش شده و از سرایت به پست گاز جلوگیری شده است.

حمله با مواد محترقه به آمبولانس حامل بیمار در تهران‌

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: دقایقی پیش یک دستگاه آمبولانس در تهران که در حال حمل بیمار دچار تشنج بوده، مورد اصابت مواد محترقه و آتش‌زا قرار گرفته و به دلیل رعب و وحشتی که ایجاد شده حال بیمار داخل آمبولانس رو به وخامت رفته است.

به گفته وی از ساعت ۲۰ امشب تماس‌های تلفنی با اورژانس استان تهران ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

ساعت ۲۱/ حضور رئیس سازمان اورژانس تهران در بیمارستان فارابی

محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس تهران، در شب چهارشنبه سوری با حضور در بیمارستان فارابی، از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی به مصدومان این حوادث قرار گرفت.

وی در این بازدید، ضمن گفتگو با رئیس بیمارستان و مصدومان، ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارشناسان اورژانس استان تهران و کادر درمان برای نجات جان مصدومان از نزدیک در جریان خدمت رسانی به شهروندان قرار گرفت.

توکلی همچنین از خانواده ها خواست تا مراقب فرزندان خود باشند و از حضور آنها در تجمعات خطرناک جلوگیری کنند.

۱۱۷۰ مصدوم و ۱۴ فوتی در حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۱

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال تا ساعت به ۲۱ شرح زیر است.

۱۱۸۴ نفر تعداد کل آسیب دیدگان، ۱۱۷۰ نفر مصدوم، ۳۵۳ نفر اعزامی توسط اورژانس، ۷۸۹ نفر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند

۲۸ نفر از آسیب دیدگان در محل درمان شدند، و همچنین تا این لحظه ۱۷ نفر فوت کرده‌اند.

۹۳ نفر در اثر حوادث قطع عضو و ۴۰۵ نفر چشمانشان آسیب دیده است و یک مورد تخلیه چشم و۴۸۴ سوختگی گزارش شده است.

بیشترین مصدوم در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تا الان به آمار مصدومان ۸۳۹ نفر اضافه شده است. همچنین بیشترین مصدومین به ترتیب متعلق به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بوده‌اند.

وی درباره آمار فوتی‌های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری گفت: ۱۴ نفر در اثر این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که چهار نفر از آنها در استان آذربایجان غربی، سه نفر تهران، سه نفر اصفهان و سه نفر آذربایجان شرقی و یک نفر در استان لرستان ساکن بوده‌اند.

وی با بیان اینکه آمار مصدومان نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: ۸۵ درصد از آسیب دیدگان خودشان عامل اتفاق بوده‌اند و ۱۵ درصد نیز رهگذر بودند که دچار حادثه شدند.

وقوع ۵ انفجار به دلیل ساخت مواد محترقه

قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: ما از ساعت ۱۷ امروز به صورت آمادهباش صددرصدی در تمام نقاط شهر با حضور ۳۰۰۰ آتش نشان در حال انجام عملیات هستیم و تا به حال ۱۳۰ عملیات اطفای حریق داشته ایم که بیشتر در حوزه فضای سبز و منازل مسکونی بوده است.

وی افزود: ۵ مورد انفجار به دلیل ساخت مواد محترقه در منازل مسکونی رخ داده است که به همین دلیل ۵ نفر دچار مصدومیت شدید شده اند.

محمدی ادامه داد: به ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی به دلیل پرتاب مواد محترقه خسارت جدی وارد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت: میزان حوادث مصدومیت و فوتی به اندازه پارسال بوده اما متأسفانه این روند رو به رشد است‌.

وی در پایان بیان کرد: چند حریق خودرو به علت پرتاب مواد محترقه از بالکن‌ها و پشت بام‌ها نیز گزارش شد.

خارج شدن ۲ آمبولانس از چرخه عملیات 

محمد اسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: متأسفانه برخی از افراد حتی به آمبولانس‌های اورژانس نیز رحم نکرده و با پرتاب ترقه و مواد محترقه دو دستگاه آمبولانس اورژانس استان تهران را از چرخه عملیات خارج کردند.

وی افزود: تا کنون ۴ نفر در استان تهران قطع عضو شده اند.

ساعت ۲۲/ ۱۷۹۰ مصدوم و ۱۴ فوتی در حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۲۲

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۲ به شرح زیر است.

۱۸۰۴ نفر تعداد کل آسیب دیدگان، ۱۷۹۰ نفر مصدوم، ۳۹۴ نفر اعزامی توسط اورژانس، ۱۳۴۹ نفر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند.

۴۷ نفر از آسیب دیدگان در محل درمان شدند، و همچنین تا این لحظه ۱۴ نفر فوت کرده‌اند.

۱۴۴ نفر در اثر حوادث قطع عضو و ۵۷۳ نفر چشمانشان آسیب دیده است و یک مورد تخلیه چشم و ۵۹۴ مورد سوختگی گزارش شده است.

مجروحیت سه مامور انتظامی در ماموریت چهارشنبه پایانی سال

سرهنگ علی همه خانی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: با آغاز ماموریت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در چهارشنبه پایانی سال با هدف تامین امنیت شهروندان، واحدهای انتطامی در مناطق مختلف تهران مستقر و نسبت به اجزای ماموریت های محوله اقدام کردند.

وی افزود: تا ساعت ۲۲:۰۰ روز سه شنبه مورخه ۲۲ اسفندماه، متأسفانه تاکنون سه نفر از پرسنل انتظامی با پرتاب نارنجک دست ساز، در مناطق فلاح و خیابان هنگام از ناحیه صورت مجروح شدند که بلافاصله جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: متاسفانه یکی از پرسنل از ناحیه صورت دچار جراحت و مصدومیت شدید شده که در حال حاضر جهت عمل جراحی به اتاق عمل منتقل شد.

ساعت ۲۲:۳۰

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۲:۳۰ به شرح زیر است.

۲۱۱۴ نفر تعداد کل آسیب دیدگان، ۲۱۰۰ نفر مصدوم، ۴۱۳ نفر اعزامی توسط اورژانس، ۱۶۱۶ نفر تا کنون به مراکز درمانی مراجعه کردند.

۷۱ نفر از آسیب دیدگان در محل درمان شدند، و همچنین تا این لحظه ۱۴ نفر فوت کرده‌اند.

۱۵۲ نفر در اثر حوادث قطع عضو و ۷۰۰ نفر چشمانشان آسیب دیده است و یک مورد تخلیه چشم و ۶۸۱ مورد سوختگی گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha