کد خبر 228826
۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد؛

صهیونیست‌ها باید منطقه را ترک کند/ ناوشکن دیلمان دارای تجهیزات مدرن و به‌روز است + فیلم

صهیونیست‌ها باید منطقه را ترک کند/ ناوشکن دیلمان دارای تجهیزات مدرن و به‌روز است + فیلم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن دیلمان که یکی دیگر از محصولات کلاس «موج» است، قطعا از نظر فناوری بهتر از ناوشکن «سهند» است.

 امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش در حاشیه مراسم تجلیل از پرستاران و دانشجویان نمونه دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آجا در جمع خبرنگاران گفت: شهدای عملیات مروارید در ۷ آذر ۱۳۵۹ در یک عملیات شگفت‌انگیز با تکیه بر ایمان، انگیزه، ازخودگذشتگی و ایثارگری و بهره‌گیری از تاکتیک و تکنیک مناسبی که به کار گرفته بودند، توانستند نیروی دریایی دشمن را شکست دهند و دشمن را از آب‌های نیلگون خلیح فارس بیرون و تا پایان دفاع مقدس امنیت در دریاها، خطوط مواصلاتی تجاری، کشتی‌های نفتکش، جزایر، سکوهای نفتی، تنگه استراتژیک هرمز را حفظ کنند.

دریادار سیاری ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات نیروی دریایی ارتش این بود که از شکست خطوط مواصلاتی جلوگیری کرد و اجازه نداد که دشمن بعثی بتواند آسیبی به روند صادرات نفت ایران وارد کند؛ زیرا تمام نیازمندی‌های آن زمان به صادرات نفت متکی بود و دشمن می‌خواست صادرات نفت را قطع و خطوط مواصلاتی ما را مختل کند و دنیا نیز کمک های زیادی به دشمن بعثی کرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش  افزود: با وجود تمام اقداماتی که دشمن انجام داد، اما نیروی دریایی به خوبی درخشید و توانمندی خود را به منصه ظهور گذاشت و بر قله افتخار ایستاد.

وی درباره دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی گفت: صهیونیست‌ها می‌خواستند با عادی‌سازی روابط، موضوع فلسطین را به فراموشی بسپارند اما در پی عملیات طوفان‌الاقصی عادی‌سازی روابط از دستور کار خارج و فلسطین به موضوع اول جهان تبدیل شد.

امیر سیاری با بیان اینکه حماس توانایی خود را در طوفان‌الاقصی به نمایش گذاشت تأکید کرد:  این عملیات نتایج بسیار ارزشمندی برای مقاومت در بر داشت، صهیونیست‌ها که سرزمین‌های فلسطینیان را اشغال کرده‌اند، باید منطقه را ترک کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: علیرغم اینکه رژیم غاصب صهیونیستی از تجهیزات و امکانات مختلف برخوردار بود ولی در مقابل خواسته‌ی گروه‌های مقاومت فلسطینی تسلیم شد و قطعاً روند پیروزی‌های مقاومت ادامه خواهد داشت. در این راه پیروزی شهدای زیادی تقدیم شد که باید درود بفرستیم.

وی در ادامه در رتبطه با به الحاق ناوشکن «دیلمان» در روزهای آتی و تفاوت این شناور با دیگر ناوهای نیروی دریایی ارتش گفت: در تاریخ ۳۰ بهمن ۸۸ که ناوشکن جماران توسط فرمانده معظم کل قوا  الحاق شد، رهبر انقلاب فرمودند که ان شاءالله جماران ۲، ۳ به مراتب باید از جماران فعلی برتر باشد؛ یعنی از نظر سامانه سلاح، تجهیزات و دیگر امکاناتی که یک ناوشکن باید داشته باشد با توجه به پیشرفت فناوری، بایستی شناورهای بعدی بهتر از نسل قبلی باشد.

وی با تأکید بر اینکه دیلمان دارای تجهیزات مدرن و به‌روز است، اظهار داشت: ناوشکن دیلمان که یکی دیگر از محصولات کلاس «موج» است، قطعا از نظر فناوری بهتر از ناوشکن «سهند» است و «سهند» نیز بهتر از جماران است.

دریادار سیاری ناوشکن خاطرنشان کرد: باید توانمندی ها سطحی، هوایی و زیر دریایی را دارا باشد که تمامی اینها نیازمند تجهیزات مدرن و بروز است و قطعا در ناوشکن دیلمان دقت بیشتری به عمل آمده است و تجهیزات مناسب تری را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha