کد خبر 227126
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

نیروگاه برق خوی سالانه ۳۰۰ مگاوات برق تولید می کند

نیروگاه برق خوی سالانه ۳۰۰ مگاوات برق تولید می کند

رییس اداره برق خوی با اشاره به اینکه نیروگاه برق این شهرستان یکی از نیروگاه های سیکل ترکیبی فعال در منطقه است، گفت: این مرکز سالانه ۳۰۰ مگاوات برق تولید و وارد شبکه مصرف می کند.

به گزارش گروه استان‌های حیات، احمد مختارزاده افزود: اوج مصرف برق در شهرستان خوی، در فصل تابستان ۱۴۰ مگاوات و مصرف معمول در دیگر ایام سال، حدود ۹۰ مگاوات است.

وی با اشاره به روند بسیار خوب توسعه شبکه برق مصرفی در خوی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۹.۷ درصد مناطق روستایی این شهرستان تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی هستند.

رییس اداره برق خوی ادامه داد: سه دهم (۰.۳) درصد باقی مانده نیز مربوط به برق عشایر است که برای پوشش این بخش برنامه ریزی کرده ایم.

مختارزاده از روند رو به رشد مصرف برق در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری این رشد در بخش خانگی ۲۸ درصد، در بخش تجاری و اداری حدود هفت درصد و در بخش صنعت افزون بر ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

وی درخصوص تعداد چاه های کشاورزی برقدار در خوی گفت: در این بخش یک هزار و ۱۳۱ مشترک در این شهرستان وجود دارد که میزان مصرف انرژی آنها طی ۲ سال اخیر با رشد ۳۸.۴۸ درصدی همراه بوده است.

رییس اداره برق خوی همچنین بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۵ کیلومتر شبکه برق رسانی در بخش روستایی و شهری شهرستان اصلاح شده است.

خوی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی و بعد از ارومیه بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر استان است؛ این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha