کد خبر 209312
۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

مصرف برق در خوزستان بازهم رکورد زد

مصرف برق در خوزستان بازهم رکورد زد

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پیک مصرف شبکه برق خوزستان به نزدیک ۹ هزار مگاوات رسید، گفت: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه ۲۳ تیرماه) به هشت هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید که باردیگر رکورد مصرف برق را ثبت کرده است.

به گزارش گروه استان های حیات؛ ادیب روستایی با بیان اینکه این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل که هشت هزار و ۴۰۶ مگاوات بوده ۶.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، اظهار کرد: رکورد مجدد اوج مصرف، در دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد به وقوع پیوست.

روستایی ادامه داد: این میزان از مصرف که یک رکورد در تاریخ شبکه برق خوزستان است از رکورد قبلی مصرف که در هفته گذشته (جمعه ۱۶ تیرماه) با هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات به ثبت رسیده، نیز عبور کرده است.

وی افزود: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات بود که ۱۸ مرداد در دمای ۵۴ درجه رخ داد.

روستایی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها از تداوم روند افزایش دما در هفته جاری حکایت دارد، افزود: با توجه به رکورد پیک مصرف در روز تعطیل و مصرف ۸۳ درصد بخش خانگی، بنابراین کلید پایداری شبکه در گروه صرفه جویی در این بخش است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه بار سرمایشی بیش از ۹۰ درصد مصرف بخش خانگی را شامل می‌شود، گفت: شهروندان با صرفه جویی در مصرف برق علاوه بر آنکه می‌توانند از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره‌مند شوند کمک خواهد کرد شبکه دچار حادثه ناشی از پرباری نشود تا آسایش خانواده‌ها تضمین شود.

با توجه به شروع پیک مصرف، روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از مشترکین درخواست کرد برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پر مصرف در ساعت پیک مصرف (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت‌رسانی مستمر همراهی کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha