کد خبر 221392
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

چرا احکام ایثارگران در ماده 31 لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد؟

چرا احکام ایثارگران در ماده 31 لایحه به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد؟

زنگنه گفت:  در جلساتی که به زودی برگزار خواهد شد در این رابطه بار مالی این احکام احصاء خواهد شد امیدواریم با مساعدت دولت  احکام خوبی در حوزه ایثارگران داشته باشیم .

محسن زنگنه؛ سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفتگو با حیات؛ در رابطه با ارجاع بند ج ماده ۳۱  لایحه برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق گفت: در حوزه ایثارگران علاوه بر اینکه مواد قانون برنامه ششم را در برنامه هفتم تنفید شد. نمایندگان، احکامی را برای بهبود شرایط، خانواده شهدا و فرزندان ایثارگران تصویب کردند.

وی ادامه داد: با توجه به این دو فصل، که مربوط به صندوق های بازنشستگی و سیاست های حمایتی ایثارگران می شد به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد این ارجاعات باید مجددا در کمیسیون بررسی و پس از نهایی شدن در این کمیسیون اطلاع رسانی شده و سپس در صحن علنی مجلس نیز مطرح خواهند شد.

زنگنه افزود: با توجه به اینکه احکام ایثارگران برای نمایندگان اهمیت زیادی دارد امیدواریم به یک اتفاق نظر و جمع بندی خوبی در این رابطه برسیم.

وی تصریح کرد: دلیل برگشت این دو فصل به کمیسیون تلفیق از سوی مجلس، نارضایتی دولت بود زیرا  توصیه  شده بود که  در جهت رعایت اصل۷۵ قانون اساسی، مجلس هزینه ای را بیش از آن مقدار تعیین شده که دولت موافق آن بود بر دولت تحمیل نکند.

سخنگوی برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: در جلساتی که به زودی برگزار خواهد شد در این رابطه بار مالی این احکام احصاء خواهد شد امیدواریم با مساعدت دولت احکام خوبی در حوزه ایثارگران داشته باشیم .

زنگنه در پایان تاکید کرد: بررسی مجدد احکام ایثارگران در بند ج ماده ۳۱ قانون برنامه هفتم توسعه مورد توافق دولت و کمیسیون تلفیق مجلس است و هیچ ارگان یا نهادی به این موضوع ورود نمی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha