کد خبر 212515
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰

«حیات» گزارش می‌دهد؛

بازگشت یاغی به قلعه آبی

بازگشت یاغی به قلعه آبی

مهدی هاشمی نسب سرانجام قراردادش را با استقلال امضا کرد و به این تیم بازگشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ مهدی هاشمی نسب سرانجام پس از مدت‌ها حرف و حدیث به عنوان مربی جدید استقلال معرفی شد و به کادرفنی این تیم اضافه شد. از روزی که جواد نکونام به عنوان سرمربی جدید استقلال انتخاب شد، هواداران این تیم دائما پیگیر حضور این چهره جذاب روی نیمکت تیم بودند چرا که وی چند سالی است که در کنار نکونام حضور دارد و در  فولاد هم عضو کادرفنی این تیم محسوب می‌شد و استقلالی‌ها علاقه زیادی داشتند تا روی نیمکت استقلال هم مهدی را در کنار جواد ببینند و این اتفاق در ابتدای حضور نکونام رخ نداد.

روز معارفه جواد نکونام و آن اتفاقات جنجالی بود که بیش از هر کسی از نکونام گرفته تا بازیکنان استقلال، این مهدی هاشمی نسب بود که توسط سکوها تشویق می‌شد و استقلالی‌ها بی صبرانه منتظر حضور دوباره این چهره جنجالی و البته محبوب در تیم‌شان بودند ولی اخبار که از گوشه و کنار به گوش می‌خورد برایشان خوشحال کننده نبود و ظاهراً مشکلاتی مانع از پیوستن وی به نیمکت آبی بود.

ماجرا جایی بیخ پیدا کرد که صدای خود هاشمی نسب هم از شایعات در آمد و در مصاحبه‌ای عنوان کرد که نمی‌خواهند او در استقلال باشد و هیچ شرایط مالی هم برای این تیم نگذاشته است و اگر لازم باشد به زودی همه چیز را خواهد گفت. چند روزی بعد از این ماجرا بود که خبرآمد با تلاش‌های مدیریت باشگاه شرایط حضور وی در استقلال محیا شده و هاشمی نسب به جمع آبی‌پوشان اضافه خواهد شد.

سوای اینکه حضور هاشمی نسب به نیمکت استقلال وزن می‌دهد و اتفاق مهمی است، دلیل محبوبیت او بین هواداران آب چیست؟ او در چند مقطع دست به اقداماتی زد که به نوعی دل از هواداران استقلال ربود.

سال 79، انتقال جنجالی و گل تاریخی

انتقال مهدی هاشمی نسب از پرسپولیس به استقلال را می‌توان یکی از جنجالی ترین انتقال‌های تاریخ فوتبال ایران دانست که به دست علی فتح الله زاده رقم خورد. هاشمی نسب با پیراهن پرسپولیس موفق شده بود 4 بار دروازه استقلال را باز کند و محبوبیتی در بین هواداران این تیم داشت که بی حد و اندازه بود و شاید هیچکس در خواب هم او را روزی در پیراهن رقیب نمی‌دید. ولی چرخ روزگار اتفاقی برای او رقم زده بود که سوای انتظارها بود. هاشمی نسب با علی پروین به مشکل خورد و از طرفی پیشنهاد مالی پرسپولیسی‌ها به قدری پایین بود که به نوعی غیر مستقیم عذر او خواسته شده بود و کاری کردند خودش دیگر ترجیح بدهد در پرسپولیس بازی نکند.

همان زمان بود که علی فتح الله زاده با پیشنهادی 100 میلیون تومانی سراغ وی رفت و این پیشنهاد به قدری چشم گیر بود که مهدی نتوانست جلوی آن مقاومت کند. کما اینکه گفته می‌شود رقم پیشنهادی پرسپولیس کمتر از 10 میلیون تومان بود و این اختلاف فاحش هرکسی را می‌توانست وسوسه کند و این کار را با هاشمی نسب انجام داد.

این پایان کار نبود و مهدی که با این انتقال جنجالی آماج فحاشی‌ها و توهین‌ها از جانب هواداران افراطی شده بود سعی داشت به نوعی در زمین انتقامش را هم از آنها و هم از علی پروینی بگیرد که توانایی فنی وی را زیر سوال برده بود و این کار را در دربی جنجالی سال 79 انجام داد. حضور در خط حمله به تشخیص مرحوم منصور پورحیدری برای استفاده از انگیزه بالای او در نهایت باعث شد دروازه عابدزاده با یک ضربه سر باز شود و هاشمی نسب که خودش را با آن گل در تاریخ ثبت کرده بود به قدری خوشحال شد که کنار زمین از حال رفت. با آن گل هاشمی نسب خودش را در تاریخ جاوادانه کرد.

یادآوری دوباره برای هواداران پرسپولیس

بعد از گذشت بیست و چند سال هنوز حساب هواداران سرخ با مهدی صاف نشده است. سال گذشته بود که در جریان بازی فولاد و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از نکونام گرفته تا هاشمی نسب و استقلالی‌های ترکیب فولاد و حتی پهلوان و شیری از روی سکوها توهین شنیدند و از آن بین فقط هاشمی نسب بود که به دوئل با سکوهای خشمگین رفت و با نشان دادن تور دروازه و بخشی که 20 و چند سال قبل از آنجا دروازه عابدزاده را باز کرده بود به سکوها یادآوری کرد که من همانم که جواب حرف‌های شما را در زمین با گلزنی دادم. این رفتارها هرچقدر مهدی را نزد سکوهای سرخ منفور می‌کرد باعث افزایش محبوبیتش میان استقلالی ها می‌شد.

بازگشت به قلعه آبی

مهدی بعد از سال‌ها به استقلال برگشته و این بار در قامت مربی قرار است برای سکوهای آبی دلربایی کند. یاغی هنوز هم همانی است که بود و صحبت هایش نشان می‌دهد گرد پیری روی موهایش باعث نشده محافظه کار شود و روحیاتش را حفظ کرده. روحیاتی که هواداران استقلال به خاطرش خواستار حضور وی روی نیمکت تیم شدند و حالا هاشمی نسب یک وزنه سنگین در کنار جواد نکونام است که به اندازه او مورد توجه قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha