کد خبر 208539
۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰

فعال تشکل های شاهد و ایثارگر در گفتگو با «حیات»:

میان معترض و مطالبه گر تفاوت است/ حفظ شان جامعه ایثارگری در وهله نخست به عهده خود ایثارگر است

میان معترض و مطالبه گر تفاوت است/ حفظ شان جامعه ایثارگری در وهله نخست به عهده خود ایثارگر است

یک فعال تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: جامعه ایثارگری باید این را بداند که جایگاه ویژه ای نزد مردم دارد، به همین خاطر حفظ شان جامعه ایثارگری در وهله نخست به عهده خود ایثارگر است.ورسیدگی به مطالبات وتوجه به مشکلات واجرای دقیق قوانین این حوزه بر عهده متولیان ودولت است.وقتی اعتراض وجود دارد باید چرایی وعلت ان بررسی شود .وموانع را رفع کرد.

سید تقی علوی نیا فعال تشکل های شاهد و ایثارگر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات گفت: براساس نظر همه آحاد جامعه، قانون در کشور ما مانند سایر کشورهای دنیا، فصل الخطابی برای همه افراد جامعه اعم از مسئول و غیر مسئول است.

این فعال تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه قانون اساسی ظرفیت هایی را به منظور اعلام اعتراض نسبت به یک موضوع یا مطالبه قائل شده است، بیان کرد: میان معترض و مطالبه گر تفاوت های عمده ای وجود دارد.

وی ادامه داد: فرد معترض همواره اعتراضش را نسبت به یک ضعف، ایراد، ناکارآمدی یا به تصور خودش ناکارآمدی بیان کرده و در قبال آن موضع می گیرد اما فرد مطالبه گر، فردی آگاه به قوانین و مقررات است که مکانیزم عملیات، فرآیند و وظایف مجموعه های درگیر و مسئولان مربوطه را می داند و براساس فهم صحیح  اشخاصی که دچار کم کاری، سهل انگاری یا کم توجهی شده اند از انها، مطالبه گری می کند.

علوی افزود: در واقع مطالبه گر، بیش از اینکه معترض باشد یک شخص آگاه است که نسبت به موضوعی که مطالبه گری می کند ضمن آگاهی و تسلط، راه حل های منطقی نیز ارائه می دهد.

این فعال تشکل های شاهد و ایثارگر با اشاره به اینکه فرد مطالبه گر آگاهانه مسیرها را براساس شناخت طی می کند، مطرح کرد: مطالبه گر سهم مجموعه ها را به درستی می داند و بر اساس سهم، میزان دخالت و مسئولیت هر مجموعه با آن ها به گفتگو نشسته و یا عکس العمل نشان می دهد.

وی در پایان خواستار توجه هیئت رییسه و کمیسیون برنامه هفتم وصحن مجلس به مطالبات جامعه ایثارگری وتصویب برنامه ای جامع وفراگیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha