کد خبر 251090
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶

هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

هواشناسی همدان هشدار زرد صادر کرد

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی فعالیت یک سامانه بارشی در آسمان استان، بارش باران طی ساعاتی از روز دوشنبه در بیشتر نقاط آغاز و در این رابطه نسبت به بارش و رگبار باران با احتمال رعد و برق و باد شدید موقتی در مناطق مختلف استان، هشدار سطح زرد صادر شده است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمد حسن باقری شکیب کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز یکشنبه با تشریح شرایط جوی استان اظهار کرد: این وضعیت آب و هوایی با فعالیت سامانه بارشی طی ساعاتی از صبح دوشنبه تا چهارشنبه را در اکثر نقاط استان و به ویژه در مناطق کوهستانی خواهیم داشت و با توجه به رگباری بودن بارش ها آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: مناطق اثر این سامانه همدان، اسدآباد، تویسرکان، درگزین (کرفس)، رزن، شیرین سو، فامنین، قهاوند، کبودرآهنگ (گل تپه)، ملایر و نهاوند است.

باقری شکیب توصیه کرد: با توجه به بارش باران و آب گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق به ویژه در مناطق کوهستانی و دامنه کوه، دستگاه های مرتبط آمادگی لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق و برخورد صاعقه از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در فضای باز اجتناب شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین بارش گزارش شده در ۲۴ ساعت گذشته مربوط به ایستگاه موسی آباد اسدآباد با هفت میلیمتر است و در ایستگاه فرودگاه همدان بارشی ثبت نشده و در ایستگاه داخل شهر همدان نیز هشت دهم میلیمتر بارش به ثبت رسیده است.

باقری شکیب خاطرنشان کرد: از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده هوا صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و وزش باد برای روز چهارشنبه در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین سرعت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته با ۵۳ کیلومتر بر ساعت از فامنین گزارش شده و در همدان سرعت وزش باد به ۳۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

باقری شکیب گفت: تغییرات دمایی محسوسی تا پایان هفته نداریم و هوای خنک روزانه در استان ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: بیشینه دما طی ۲۴ ساعت گذشته از نهاوند با ۱۹ درجه و کمینه از گل تپه با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر گزارش شده است.

باقری شکیب افزود: دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۷ و ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha