کد خبر 250917
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پنج هفته حساس تا قهرمانی؛ شانس استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

پنج هفته حساس تا قهرمانی؛ شانس استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

پرسپولیس و استقلال در فاصله یک امتیازی در صدر جدول به رقابت بر سر قهرمانی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته بیست و پنجم رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید و تنها ۵ بازی دیگر تا پایان فصل و تعیین سرنوشت قهرمانی، سهمیه و بقا در لیگ برتر باقی مانده است.

جنگ بالای جدول با توجه به وضعیت امتیازات این هفته دیگر می‌توان گفت به یک جنگ دو جانبه تبدیل شده و اگرچه سپاهان و تراکتور هم روی کاغذ همچنان شانس دارند ولی فاصله ۸ و ۱۳ امتیازی تا صدر جدول باعث می‌شود رسیدن آنها به عنوان قهرمانی دور از ذهن باشد و از همینجا می‌توان دیگر جنگ قهرمانی را میان سرخابی‌ها در نظر گرفت. به این بهانه به بررسی بازی‌های باقی مانده دو تیم تا پایان فصل می‌پردازیم

در حال حاضر استقلال با ۵۴ امتیاز در صدر جدول، پرسپولیس با ۵۳ امتیاز در رده دوم و سپاهان با ۴۶ امتیاز در رده سوم قرار دارد. با توجه به اختلاف ۱۰ امتیازی مورایس با صدر به نظر می‌رسد که دیگر جام از دست اصفهانی‌ها پریده، مگر اینکه تیم جواد نکونام و اوسمار بیخیال نتیجه گرفتن در ۵ هفته پایانی شوند.

هفته بیست و ششم – دوشنبه ۱۷ اردیبهشت

استقلال در این هفته در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن رده هشتمی است و پرسپولیس در مازندران به مصاف نساجی خواهد رفت. دیدار رفت آبی‌ها با ذوب‌آهن در اصفهان به تساوی یک بر یک رسید و پرسپولیس نیز در آزادی یک بر صفر نساجی را مغلوب کرده بود. ذوب آهن در حال حاضر ۳۳ امتیازی است و شانس زیادی هم برای کسب سهمیه آسیایی ندارد و دیداری حیاتی برایش محسوب نمی‌شود، اما نساجی با ۲۲ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و با تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت رقابت تنگاتنگی برای بقا در لیگ دارد و نیاز مبرمی به کسب امتیاز در بازی‌های آتی خود دارد.

هفته بیست و هفتم – شنبه و دوشنبه ۲۲ و ۲۴ اردیبهشت

استقلال در این هفته باز هم در ورزشگاه آزادی میزان فولاد رده چهاردهمی است و پرسپولیس با وجود اینکه در این هفته مهمان است، اما در تهران به مصاف هوادار می‌رود و می‌تواند از امتیاز هوادارانش بهره‌مند شود. هر چند فولاد در این فصل نتایج خوبی کسب نکرده، اما قطعا نمی‌خواهد پایان تلخی رقم بزند و ملزم به کسب امتیاز در هفته‌های پایانی است تا از منطقه سقوط خود را نجات دهد. هوادار نیز با ۲۸ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. شاگردان مسعود شجاعی در ۶ دیدار اخیر خود هیچ شکستی نداشته‌اند و ۳ تساوی و ۳ پیروزی کسب کرده‌اند. با توجه به اینکه هوادار تیمی میانه‌جدولی محسوب می‌شود و نه شانس سقوط به لیگ یک است و نه شانسی برای کسب سهمیه دارد، نتیجه این بازی برایش اهمیت چندانی نخواهد داشت.

هفته بیست و هشتم - سه‌شنبه ۱ خرداد

از این هفته تمام بازی‌های لیگ برتر به صورت همزمان برگزار می‌شود. استقلال در این هفته مهمان نساجی مازندران است که پرسپولیس در هفته بیست و ششم به مصاف آن رفته است. پرسپولیس نیز پس از دوری ۲ هفته‌ای از ورزشگاه آزادی، در این هفته در خانه به مصاف استقلال خوزستان می‌رود. احتمالا نساجی بدون شک تا این هفته کماکان در منطقه خطر قرار دارد و بازی حیاتی پیش‌رو خواهد داشت که نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارد. استقلال خوزستان نیز در حال حاضر با ۲۱ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و یکی از گزینه‌های اصلی سقوط به لیگ یک محسوب می‌شود. استقلال خوزستان در بازی رفت توانست اولین پیروزی خود در لیگ برتر را برابر پرسپولیس کسب کند و در این دیدار قطعا نیز انگیزه زیادی برای کسب امتیاز مجدد از سرخپوشان دارد.

هفته بیست و نهم – یکشنبه ۶ خرداد

استقلال در این هفته میزبان گل‌گهر سیرجان است و پرسپولیس در قزوین به مصاف شمس آذر خواهد رفت. گل‌گهر در حال حاضر با ۳۵ امتیاز در رده ششم جدول است و کار سختی برای کسب سهمیه آسیایی دارد، اما ناامید برای کسب این جایگاه نیست، هرچند گل‌گهر در سال‌های اخیر حریف دست و پا گیری برای آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی نبوده است. در سوی دیگر سرخ‌پوشان به مصاف تیم خوب و سرسخت شمس‌آذر می‌روند که در دیدار رفت هم در ورزشگاه آزادی برابر شاگردان سعید دقیقی به مشکل خوردند. شمس آذر در هفته بیست و چهارم در ورزشگاه آزادی به سختی به استقلال باخت و نشان داد که می‌تواند گربه سیاه سرخابی‌های پایتخت باشد.

هفته سی‌ام – جمعه ۱۱ خرداد

استقلال در هفته پایانی مهمان است، اما در تهران به مصاف پیکان می‌رود. با وجود مشکل حضور هواداران در ورزشگاه دستگردی، احتمالا مشکلات این بازی تا آن موقع مرتفع شود تا استقلال برابر هواداران خود به میدان برود. پرسپولیس نیز در ورزشگاه آزادی به مصاف مس رفسنجان می‌رود. پیکان در حال حاضر با ۲۵ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و بازی با استقلال برایش اهمیت چندانی ندارد. البته که این موضوع برای مس رفسنجان نیز صدق می‌کند، رفسنجانی‌ها نیز با ۳۱ امتیاز در رده نهم هستند، اما تقابل محرم نویدکیا با پرسپولیس می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار اضافه کند و سرنوشت قهرمانی لیگ را تعیین کند، همانطور که نویدکیا با مس استقلال را در جام حذفی کنار گذاشت و در لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی استقلال را متوقف کرد تا پرسپولیس به یک امتیازی استقلال برسد.

استقلال در این هفته در تهران میهمان پیکان است و استقلالی‌ها شانس این را دارند جشن قهرمانی را در صورت کسب این عنوان در تهران برگزار کنند. این بازی خیلی نمی‌تواند برای استقلال دشوار باشد چرا که پیکان انگیزه خاصی برای هفته پایانی نخواهد داشت. 

در سمت مقابل پرسپولیس هم در تهران میزبان مس رفسنجان است و ورزشگاه آزادی در هفته پایانی در اختیار سرخپوشان خواهد بود و می‌توانند جشن قهرمانی را در صورت رخ دادن در حضور تماشاگرانشان برپا کنند. این بازی روی کاغذ کمی دشوارتر از تقابل استقلال است. 

جمع بندی

استقلال در ۵ بازی باقیمانده خود فقط در یک بازی از تهران خارج می‌شود، این در حالی است که پرسپولیس ۲ بار از تهران خارج می‌شود. تنها نکته‌ای حائز اهمیتی که برتری آبی‌پوشان را نسبت به پرسپولیس در هفته‌های باقیمانده نشان می‌دهد همین موضوع است، چرا که آبی‌ها با توجه به استفاده از امتیاز هوادارانشان در بازی‌های خود دست بالاتر را نسبت به شاگردان اوسمار دارند.

پنج هفته حساس تا قهرمانی؛ شانس استقلال بیشتر است یا پرسپولیس؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha