کد خبر 250749
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳

باباپور در گفتگو با «حیات»:

کارگردان اثر، نه انقلاب را دیده و نه جنگ را/ «پرواز ۱۷۵» عکسی نیازمند زمان

کارگردان اثر، نه انقلاب را دیده و نه جنگ را/ «پرواز ۱۷۵» عکسی نیازمند زمان

بازیگر فیلم سینمایی گفت: کارگردان «پرواز ۱۷۵» از نسلی است که نه انقلاب را دیده و نه جنگ را اما با تدبیرسازی فیلم را ساخت.

شاهین باباپور، بازیگر فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، درباره این فیلم و نقشی که در آن بازی کرده است، گفت: پرواز ۱۷۵ در واقع یک فیلم سینمایی اپیزودیک و نمایش وقایعی است که ۳۰ سال از آن گذشته است، و اشاره دارد به شهدای غواصی که با دستان بسته سالها بعد از جنگ پیکرشان پیدا شد. در این داستان پسری جنوبی بعد از شکار یک ماهی شکم آن را باز کرده و انگشتری از میان آن پیدا می‌کند و این انگشتر و ماجراهایی که در آن رخ می‌دهد، داستان را آغاز می‌کند. 

وی در ادامه افزود: من در پرواز ۱۷۵ نقش یک کاندیدای نمایندگی مجلس را دارم که تا زمان انتخابات به دلیل منافع خود به سراغ رزمندگان، دوستانی که در جبهه بودند، آدم‌ها و مهره‌هایی که خانواده‌های‌شان برای این انقلاب خون دادند تا پرچم داران نگهداری از این انقلاب باشند، رفته است؛ همچون عده‌ای از افرادی که در زمان انتخابات برای رسیدن به منافعشان به جانبازان و معلولان وعده‌هایی می‌دهند و تنها در شعار به آنها توجه می‌کنند و این اتفاق در عمل نمی‌افتد. 

بازیگر فیلم سینمایی «پرواز ۱۷۵» اضافه کرد: در یکی از سکانس‌ها درباره یکی از جانبازان که جعفر دهقان نقش او را بازی کرده و با من مخالفت می‌کند، می‌گویم نام او را یادداشت کنید تا بعد از به قدرت رسیدن او را تبعید کنم تا متوجه شود که نباید با یک نماینده مجلس این گونه صحبت کند.

وی تصریح کرد: من در جبهه حضور داشته‌ام. کارگردان «پرواز ۱۷۵» از نسلی است که نه انقلاب را دیده و نه جنگ را اما با تمام که خاطره‌ای با این دو واقعه دارند همکاری کرد و با تدبیرسازی فیلم را ساخت. فکر می‌کنم این فیلم برای سن کارگردان کار خوبی از آب درآمد. فیلم ورود کاملی به جنگ ندارد بلکه بیشتر یادآوری خاطرات است. 

باباپور همچنین گفت: اگر بخواهید تعدادی عکس بگیرید، باید تجربه زیادی در عکاسی کسب کرده باشید. نگاه من به فیلم پرواز ۱۷۵ مانند عکسی است که تا بخواهد به تجربه کامل برسد، نیاز به زمان دارد و اگر بخواهد در سینمای جنگ کار کند با توجه به تجربه هایی که کسب کرده حرفی برای گفتن خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha