کد خبر 250712
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۵۴

حسینی در گفتگو با «حیات»:

طرح تغییر تقسیمات کشوری در سه استان تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان در دستورکار مجلس است + فیلم

طرح تغییر تقسیمات کشوری در سه استان تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان در دستورکار مجلس است + فیلم

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور گفت: جزئیات تغیرات مدنظر در این سه استان پس از نهایی شدن نظرات کارشناسان دولت و مجلس به‌صورت یکجا منتشر خواهد شد.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات در رابطه با موضوع تقسیم استان تهران به سه استان جدید و دیگر تغیرات تقسیمات کشوری گفت: بحث تقسیمات استانی هم در کمیسیون سیاسی و دفاعی و هم در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. اما بنابراین است که پس از نهایی شدن تصمیمات اعلام بشود.

وی افزود: البته این موضوع فقط مربوط به یک استان نیست و علاوه بر تهران، این بحث در رابطه با استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان نیز مطرح است.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور ادامه داد: البته تصمیم‌گیری در این مورد منحصر به لایحه دولت نیست و نمایندگان مجلس هم می‌توانند برای چنین امری طرح بدهند. به عنوان مثال، موضوع تقسیمات استان سیستان و بلوچستان برخواسته از طرح نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و اگر نظر کارشناسان دولت درباره این طرح مثبت باشد ما می‌توانیم آن طرح را هم تایید کنیم.

حسینی در پایان تاکید کرد: جزئیات تغیرات مدنظر در این سه استان پس از نهایی شدن نظرات کارشناسان دولت و مجلس به صورت یکجا منتشر خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha