کد خبر 250638
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۶

وحیدی در حاشیه نشست هیات دولت:

همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند + فیلم

همه دستگاه‌ها باید به وظایف‌شان در «طرح نور» عمل کنند + فیلم

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود، گفت: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و چند بار شروع و رها شده بود؛ با دستور جمهور و تخصیص منابع، در شرق کشور دنبال می‌شود و در حال اجراست.

وی افزود: برنامه تقسیمات کشوری طبق نیازهای هر منطقه طراحی می‌شود و تقسیم استان تهران به تهران شرقی و غربی در دست بررسی است.

وزیر کشور درباره طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می‌دهد البته دستگاه‌های دیگر هم مسئولیت‌هایی دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری‌های تحمیلی جلوگیری شود، یادآور شد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه‌های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

وحیدی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، تاکید کرد: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، یادآور شد: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وزیر کشور با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

وی در خصوص خرید خودروهای جدید هم اینگونه توضیح داد: یک کار خوبی شهرداری انجام دادند و هدفشان هم نوسازی ناوگان بوده و کار خوبی در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم برنامه‌هایی که در این باره مد نظر بوده محقق شوند.

وحیدی اضافه کرد: در این خصوص هم توضیح داده شده که اصل ما بر حمایت و استفاده از تولید داخلی است و طبیعتاً هر مقدار که در داخل تولید می‌شود اولویت ما خواهد بود و مقادیری که امکان تولید داخلی ندارند، را وارد می‌کنیم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: به خصوص در بحث هوای پاک که وسایل نقلیه برقی یکی راهکار مهم برای کاهش آلودگی هوا است. اینکه 70-80 درصد از آلودگی‌ها از منابع متحرک می‌آید نشان می‌دهد، استفاده از خودروی برقی می‌تواند راهکار مناسبی در این خصوص باشد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار حیات، در خصوص اینکه آیا در وزارت کشور برای تعیین اهلیت شرکت‌هایی که در این پروژه‌ها شرکت می‌کنند، نهادی وجود دارد؟، گفت: این موارد راهکار قانونی دارد و قانون خودش مشخص کرده که شرکت‌هایی که در این مورد فعالیت می‌کنند، چه شرایطی باید داشته باشند.

خبر در حال تکمیل است...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha