کد خبر 250625
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

عین‌اللهی در حاشیه نشست هیات دولت:

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد

وزیر بهداشت مصوبه دولت درباره ارایه خدمات رایگان به کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که این مصوبه به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

به گزارش گروه سیاسی حیات، بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه و در حاشیه برگزاری نشست حیات دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیات دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا داز این طریق سلامت آنها ایمن شود.

وی افزود: در حوزه سلامت و در سنین مختلف شرایط خاصی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیاری از بیماری‌های که انسان دارد در هفت سال اول زندگی انسان اگر پیشگیری شود می‌توان جلوگیری کرد زیرا رشد تکاملی بدن انسان در طول دهه اول سن ایجاد می‌شود. 

وی در مورد تامین داروی بیماران مبتلا به تالاسمی با بیان اینکه اولویت ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع کمبودهای دارویی است، اظهار کرد: بنای ما بر این است که با تقویت دانش‌بنیان‌ها داروهای اکثر بیماری‌ها را تامین کنیم و در مورد تالاسمی هم همین موضوع مطرح است.

عین‌الهی همچنین گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داروهای داخلی داشته‌ایم، اما بعضی از بیماران می‌گویند داروی داخلی استفاده نمی‌کنیم و حتما داروی خارجی می‌خواهیم که این موضوع را باید متخصصین تشخیص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha