کد خبر 249570
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

در نشست خبری مطرح شد:

رشد ۱۷ برابری ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد/ ساخت خوابگاه دانشجویی ۳۳ واحدی متاهلی در دانشگاه شاهد

رشد ۱۷ برابری ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد/ ساخت خوابگاه دانشجویی ۳۳ واحدی متاهلی در دانشگاه شاهد

رئیس دانشگاه شاهد گفت: تقریبا قراردادهای ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد؛ همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی و مرکز رشد دانشگاه هم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، دکتر احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری پیش از ظهر امروز گفت: دانشگاه شاهد از سال ۶۹ با فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد. دانشگاه شاهد شامل ۱۰ دانشکده در حوزه علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم پایه است که ۳۸ رشته کارشناسی و ۱۰۰ رشته کارشناسی ارشد دارد. یک دانشکده داروسازی در حال تاسیس است.  

وی ادامه داد: دانشگاه شاهد ۶ هزار دانشجو دارد که در سطوح مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند. در دو سال اخیر در حوزه آموزش و پژوهش چند کار عمده صورت گرفته است. در حوزه پژوهش بودجه پژوهشی را ده برابر کردیم که پژوهانه اساتید هم ده برابر شد.

رئیس دانشگاه شاهد اضافه کرد: تقریبا قراردادهای ارتباط با صنعت ما ۱۷ برابر و مبلغ آن هم ۱۴ برابر شد؛ همچنین هزار متر مربع مرکز نوآوری راه اندازی و مرکز رشد دانشگاه هم راه‌اندازی شده است.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی اظهار کرد: دوره‌های هم اندیشی اساتید، اردوهای راهیان نور و مشهد را داشتیم و در دو شاخص مهم فرهنگی رتبه اول کسب شده است. پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیر متمرکز است و ۴ برابر ظرفیت دانشجو معرفی می‌شود که با برگزاری مصاحبه دانشجویان پذیرش می‌شوند.

چلداوی با بیان اینکه ولایتمداری در انتخاب دانشجویان شاهد اولویت است، افزود: دانشجویان دختری که در انتخاب شخصی، پوشش برتر یعنی چادر را دارند، در دانشگاه شاهد پذیرفته می‌شوند. جمعیت دانشجویی دانشگاه شاهد شامل  ۵۰ درصد دختر و ۵۰ درصد پسر است. مردم ما حق دارند دانشگاهی داشته باشند که به میزان علم، ارزش‌ها نیز در شاخصه بالاتری قرار داشته باشد. دانشگاه شاهد مأوای خانواده هایی است که تربیت و روح فرزندانشان برایشان مهم است؛ همان طور که علم آموزی برایشان مهم است.

وی صحبت‌هایش اینگونه ادامه داد: جبهه مقاومت الان به دانشگاه شاهد چشم امید بسته است و تعداد سهمیه بورس رابین کشورها تقسیم کرده ایم. تربیت دانشجوها برای ما در اولویت است و در سال ۱۴۰۱ دانشگاه شاهد هیچ تجمع و شعاری که ضدنظام باشد، نداشته است.

رئیس دانشگاه شاهد با بیان اینکه ۳۴۴ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد داریم، یادآور شد: سرانه مقالات بین المللی ۱/۵ به ازای هر استاد است. همچنین ما خوابگاه متاهلی نداشتیم و در اولین اقدام یک خوابگاه ۳۳ واحدی در مرحله تدوین نقشه است که در محوطه دانشگاه احداث خواهد شد.

وی همچنین اظهار کرد: دانشگاه شاهد سیاست زده نیست؛ اما منفعل سیاسی هم نیست در حوادث ۱۴۰۱ تعداد زیادی گردهمایی دانشجویی داشتیم و مناظره‌های سیاسی برگزار کردیم و در دو سال اخیر ۸۹۹ عنوان برنامه تشکل‌ها برگزار کردند.

چلداوی با اشاره به وضعیت ناراحت کننده معیشت اساتید، گفت: رفاه و معیشت اساتید در حال حاضر باید توسط وزارت علوم پیگیری شود چراکه وضعیت حقوق یک استادیار با سی سال درس خواندن یک و نیم برابر مینیموم حقوق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha