کد خبر 250877
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

شرایط وام اشتغال فرزندان جانبازان اعلام شد/ مبلغ وام قرض‌الحسنه به ایثارگران اشتغال‌آفرین + فیلم

شرایط وام اشتغال فرزندان جانبازان اعلام شد/ مبلغ وام قرض‌الحسنه به ایثارگران اشتغال‌آفرین + فیلم

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران نحوه دریافت وام اشتغال برای ایثارگران را تشریح کرد.

حجت‌الله امانی، مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با حیات گفت: یکی از چالش های اصلی برای جامعه ایثارگری بحث اشتغال است. بنابراین ما در صندوق اشتغال و کارآفرینی بحث تامین اشتغال ایثارگران را با سیاست های مختلفی حسب ابلاغیه هایی که در قوانین بالادستی وجود دارد، به دقت و سرعت دنبال می کنیم.

وی با بیان اینکه سعی‌مان بر این است که ظرفیت هایی را ایجاد کنیم که صف وام اشتغال نداشته باشیم، به حیات، ادامه داد: آذرماه سال ۱۴۰۲ اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از محل منابع تبصره ۱۸ به این تسهیلات اختصاص داده شد.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در ۹ دستگاهی که از این ظرفیت استفاده می‌کنند، چه در بحث معرفی و چه در بحث استفاده در حال حاضر رتبه اول را داریم.

وام ۳۰۰ میلیونی اشتغال برای این گروه از ایثارگران

وی با بیان اینکه وام اشتغال ایثارگران تا پایان خردادماه ۱۴۰۳ از محل منابع سال گذشته قابل پرداخت خواهد بود، گفت: ایثارگرانی که حائز شرایط هستند و طرح کسب و کاری دارند تا خرداد ماه مهلت دارند برای دریافت این وام اقدام کنند.

امانی در ادامه افزود: پیش از این ۲۰ درصد افراد می توانستند وام ۳۰۰ میلیون تومانی اشتغال دریافت کنند که این رقم در حال حاضر به ۴۰ درصد رسیده است.

صف وام اشتغال ایثارگران جمع می شود

وی در مورد اعتبار تخصیص داده شده به وام اشتغال ایثارگران گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان منابع برای وام اشتغال ایثارگران در سال ۱۴۰۳ تخصیص داده شده و بانک‌های عامل آن ۳ بانک تجارت، دی و ملی هستند.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: پرداخت وام اشتغال ۱۴۰۳ با ابلاغیه بانک مرکزی و همکاری‌های وزارتخانه های اقتصاد و کار احتمالا از تیرماه آغاز خواهد شد و ما می توانیم باقیمانده جامعه هدف را برای دریافت وام اشتغال به بانک‌ها معرفی کنیم. امیدواریم با پرداخت این تسهیلات در پایان تابستان صف پرداخت وام اشتغال را نداشته باشیم.

حمایت از مشاغل کوچک ایثارگران؛ به زودی

وی با اشاره به پرداخت وام اشتغال از محل صندوق توسعه ملی نیز گفت: وام‌هایی که از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود، سقف بالاتری دارد. ایثارگران باید طرح‌های کسب و کار خود را معرفی کنند تا مشمول دریافت وام شوند.

امانی ادامه داد: بانک‌های عامل این وام توسعه تعاون، دی، سپه و بانک کشاورزی هستند. امیدواریم بتوانیم با تدوین یک آئین‌نامه و دستورالعمل و تامین منابع با حمایت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مشاغل کوچک را که توانایی ضمانت وام را ندارند، برای اجرای طرح‌های‌شان حمایت کنیم.

رقم وام قرض الحسنه اشتغال ایثارگران ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون

وی با بیان اینکه طرح‌های دانش بنیان در اولویت دریافت وام اشتغال و کارآفرینی قرار دارند، گفت: وام قرض‌الحسنه اشتغال از محل صندوق بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدیرعامل صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از طرفی وام‌های مختص اجرای طرح‌های پزشکان، پیراپزشکان، خرید دفتر از سوی ایثارگرانی که قصد اجرای طرح دارند و اسم‌شان در سامانه ما بیکار ثبت شده از محل صندوق توسعه ملی و تا سقف ۵ میلیارد تومان تعریف شده است.

کدام ایثارگران مشمول وام اشتغال هستند؟

وی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه کدام ایثارگران مشمول وام قرض الحسنه اشتغال هستند؟ گفت: فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان ۲۵ درصد به بالا و هر ایثارگری که در سامانه ما به‌عنوان بیکار ثبت‌نام کرده و تایید شده باشد، می‌تواند این وام را دریافت کند.

امانی افزود: بند ۸ نظارت ستادی رئیس جمهور از بنیاد شهید و امور ایثارگران به رسیدگی بر اشتغال ایثارگران تاکید داشت. بنابراین حسب این بند، در حالِ رایزنی با وزارت کار هستیم تا ان‌شاءالله ظرفیت‌های خاص خود را هم به عنوان سهم و یا اولویت برای جامعه ایثارگری در نظر بگیرند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha