کد خبر 96106
۱۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۰

حضور بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه ˈعلم تا عملˈ

بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه و جشنواره ˈعلم تا عملˈ در قالب غرفه ای با 33 طرح و 22 شرکت های رایانه ای در این رویداد حضور یافته است.

به گزارش حیات از بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد به علت نقش مهم و محوری در زمینه صنعت گیم - بازی - به عنوان میهمان ویژه در سومین جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل، فناوری و تجاری سازی در عرصه ملی که به مناسبت هفته دولت زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، حضور یافته است.بنیاد ملی بازی های رایانه ای با 22 شرکت از بازی سازان در این نمایشگاه و جشنواره حضور یافته که از این تعداد می توان به ارایه بازی های رایانه ای ˈشعبانˈ، ˈشکست حصر آبادانˈ با موضوع حماسه (شکست حصر آبادان) و ˈرسالت نوحˈ اشاره کرد.بازی رایانه ای ˈشعبانˈ علاوه بر نمایش در غرفه بنیاد ملی بازی رایانه ای، در قالب طرح ویژه طرح های برتر کشوری نمایش داده شده و از اقبال مناسبی برای انتخاب طرح های ملی منتخب برخوردار است.گروه بازی ساز استان قم نیز با ارایه بازی رایانه ای ˈرسالت نوحˈ که در جشنواره ایده ها قرآنی جزو برترین ها قرار داشت در غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای برای علاقه مندان صنعت گیم ارایه شده است.همچنین شرکت ˈسرای ربات سازان پارسیˈ با حضور در غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای، طرح بازی رایانه ای در برنامه کمک درسی مدارس را به نمایش گذاشته است. این بازی آنلاین به دانش آموزان این امکان را می دهد تا با استفاده از بازی های رایانه ای، مورد آموزش قرار گیرند.همچنین طرح های صنعتی - آموزشی از جمله ˈشبیه سازی آموزش پروازˈ و ˈشبیه ساز آموزش رانندگیˈ در این نمایشگاه شرکت داده شده است.بازی های حرکتی ˈصاعقهˈ، ˈگوی و میدانˈ و ˈمربی ورزشˈ از دیگر محصولات ارایه شده در غرفه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در نمایشگاه و چشنواره ˈعلم تا عملˈ به شمار می رود.جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل از 13 تا 16 شهریور ماه به مناسبت هفته دولت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برپا است.** صنعت بازی های رایانه ای نیازمند ارتقای تکنیکی و محتوایی استعضو کمیسیون اجتماعی مجلس به استقبال جوانان و گروه های مختلف سنی از بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: صنعت بازی رایانه ای و تولیدات این بخش، تاثیر بسیاری در حوزه فرهنگ دارد.ˈامیرحسین قاضی زادهˈ، بازار بازی های رایانه ای را گسترده خواند و افزود: بازی های رایانه ای یکی از تاثیرگذارترین بخش صنعت سرگرمی در حوزه فرهنگ و هنر است.وی ادامه داد: از آنجا که بازی های رایانه ای خوراک نوجوانان است، بنابراین نظارت دقیق در فرآیند تولید، عرضه و ورود تولیدات خارجی ضروری است.قاضی زاده تاکید کرد: دشمن با تولید محتوا در قالب بازی های رایانه ای، مذهب و فرهنگ ما را نشانه رفته، بنابراین علاوه بر مسوولان، بازی سازان نیز باید با دقت این میدان راکنترل کنند.عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان آنکه امروز دشمن از عرصه بازی رایانه ای به عنوان بخشی از تهاجم فرهنگی استفاده می کند، توضیح داد: مسولان باید با حمایت از بخش صنعت گیم کشور زمینه بالندگی و اثرگذاری مضاعف این بخش را فراهم آورد.این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یک بازی موفق باید بتواند تولید اقتصاد کرده و در بازار جهانی نیز قابل عرضه باشد، ظرفیت تولید چنین بازی هایی در بین بازی سازان وجود دارد.قاضی زاده ادامه داد: موفقیت عرصه بازی سازی علاوه بر افزایش بودجه فرهنگی، نیازمند ارتقا سطح علمی بازی سازان است. عرصه تولیدات ایرانی نیازمند ارتقای تکنیکی و محتوایی است.

برچسب‌ها