کد خبر 298040
۷ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۲۵

پیام بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت

پیام بنیاد شهید و امور ایثارگران به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی شهر سردشت

بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بمباران شیمیایی سردشت، در برابر بردباری و پایداری جانبازان شیمیایی و خانواده‌های معزز آنان ادای احترام و بر ضرورت پاسداری از کرامت انسانی و مقابله با هرگونه به‌کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی تاکید کرد.

به گزارش حیات، متن پیام به شرح زیر است:

«سردشت» سرزمین مظلومان و نفس‌های سوخته است؛ شهری که در هفتم تیرماه سال 1366 یکی از تلخ‌ترین و دردناک‌ترین وقایع تاریخ معاصر ایران در آنجا رقم خورد. بمباران شیمیایی سردشت مصداق روشن جنایت جنگی و اقدامی غیرقانونی و ضد بشری علیه مردمی بی‌دفاع بود که زخم‌های آن واقعه شوم هنوز هم بر تن و روحشان عیان است.

بمب‌های خردلی که توسط رژیم بعث و البته با حمایت هم‌پیمانانش بر سر مردم مظلوم و بی‌گناه این شهر ریخته شد، نه تنها جان که رویاها و آینده‌شان را سوزاند و آثار رنج و درد آن همچنان بر زندگی بازماندگان باقی مانده است.

جانبازان شیمیایی سردشت سند زنده مظلومیت مردمانی هستند که با صبوری دردهای پنهان و آشکار خود را تحمل می‌نمایند؛ آن‌ها جنایتی را راویت می‌کنند که هرگز فراموش نخواهد شد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بمباران شیمیایی سردشت، در برابر بردباری و پایداری جانبازان شیمیایی و خانواده های معزز آنان ادای احترام می نماید و بر ضرورت پاسداری از کرامت انسانی و مقابله با هرگونه به‌کارگیری سلاح های کشتار جمعی تاکید دارد. امید است با پایبندی تمام کشورها به قوانین بین المللی، مردم جهان از تهدید این سلاح ها از هر نوع و با هر ابزاری مصون بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha