کد خبر 284787
۲۹ آذر ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۹

جزئیات خدمات بانک دی به ایثارگران

جزئیات خدمات بانک دی به ایثارگران

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، از نقش محوری جامعه ایثارگر در ساختار سهامداری و نیروی انسانی این بانک پرده برداشت و جزئیات خدمات گسترده مالی، تسهیلات ارزی و غیرحضوری طراحی‌شده برای این قشر را تشریح کرد.

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حیات با اشاره به ساختار سهامداری بانک دی اظهار داشت: قریب به ۶۰۰ هزار نفر از سهامداران بانک دی از جامعه ایثارگری هستند و به همین دلیل، این بانک متعلق به کل جامعه ایثارگر محسوب می‌شود.

وی افزود: در ساختار بانک دی و بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده، واحدی تحت عنوان «مدیریت بانکداری ویژه بنیاد شهید و ایثارگران» پیش‌بینی شده که وظیفه رسیدگی به امور بانکی جامعه ایثارگری را بر عهده دارد. ذیل این مدیریت، دو اداره طراحی شده است: اداره بانکداری ویژه اشخاص و اداره بانکداری ویژه شرکت‌های وابسته به بنیاد شهید.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تصریح کرد: از حدود چهار میلیون نفر جامعه ایثارگری، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مشتری بانک دی هستند و حساب دارند. اما به صورت فعال، ۴۰۰ هزار نفر حقوق‌بگیر از بنیاد شهید به عنوان مشتریان اصلی و جامعه هدف ما محسوب می‌شوند که خدمات بانکی را بر اساس نیازهای این عزیزان طراحی و ارائه می‌کنیم.

اختصاص ۴.۵ هزار میلیارد تومان وام برای ایثارگران

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام‌شده در دو سه سال گذشته، حقوق جامعه ایثارگری از طریق بانک دی پرداخت می‌شود. در کنار این، بانک دی با توجه به اعتمادی که جامعه ایثارگری به آن داشته، سبد محصولات ویژه‌ای برای این جامعه طراحی کرده که در چند سال اخیر روند افزایشی داشته است.

وی افزود: در یکی دو سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای جامعه ایثارگری در نظر گرفته بودیم، اما امروز در سال ۱۴۰۴، بالغ بر ۴.۵ همت (۴۵۰۰ میلیارد تومان) بسته اعتباری بانک دی برای جامعه ایثارگری اختصاص یافته است.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تصریح کرد: تسهیلات پرداختی به جامعه ایثارگری با نرخ‌های ۴ درصد، ۱۵ درصد و ۲۳ درصد در قالب قرض‌الحسنه، کارت اعتباری و مرابحه ارائه می‌شود و برای مواردی چون نوسازی و بازسازی منازل، خرید کالا و خدمات طراحی شده است.

اکبری تأکید کرد: این بسته اعتباری بر اساس مدلی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در اختیار بانک قرار داده، به کل کشور تخصیص یافته و جامعه ایثارگری اکنون از این خدمات بهره‌مند است.

۴۰ درصد کارکنان بانک دی از جامعه ایثارگری هستند

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، اظهار داشت: بانک دی در فرآیند استخدام نقش پررنگی در جذب عزیزان ایثارگر داشته و بالغ بر ۴۰ درصد از کارکنان بانک از جامعه ایثارگری هستند. این بانک تکلیفی نسبت به جامعه ایثارگری در زمینه جذب همکار دارد که به اشکال مختلف محقق شده است.

وی افزود: در حوزه سرویس‌دهی به کارکنان نیز مطابق سیاست کلی شبکه بانکی عمل می‌کنیم. علاوه بر پرداخت حقوق و مزایا، سبدهای حمایتی متنوعی برای همکاران در نظر گرفته شده است؛ از جمله سبد معیشتی، ورزشی، رفاهی، سفر و سلامت. علاوه بر این، بیمه‌های تکمیلی نیز ارائه می‌شود.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تأکید کرد: سیاست‌گذاری در حوزه منابع انسانی بانک به همه ابعاد زندگی کارکنان توجه دارد و برای هر کدام برنامه‌ریزی شده است.

بانک دی چه وام‌هایی به ایثارگران می‌دهد؟

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، در گفت‌وگو با حیات اظهار داشت: بانک دی در اجرای تکالیف بانک مرکزی، نقش مهمی در تسهیلات خرید خودرو برای ایثارگران ایفا می‌کند. برای جانبازان بالای ۵۰ درصد، تسهیلات واردات خودرو و برای جانبازان ۲۵ تا ۵۰ درصد، خودروهای داخلی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در خودروهای خارجی، بانک دی تأمین‌کننده شرایط ارزی است؛ رایزنی با شرکت‌های واردکننده انجام می‌دهد و فرآیند سپرده ارزی را تسهیل می‌کند. برخلاف سایر بانک‌ها که ایثارگر باید سپرده ارزی به عنوان وثیقه افتتاح کند، بانک دی این سپرده را دریافت نمی‌کند و ایثارگران بدون وثیقه اضافی از مزایای ارزی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تصریح کرد: در خودروهای داخلی نیز بانک دی در سال‌های اخیر پیشتاز بوده و تسهیلات تا سقف ۳۲۰ میلیون تومان (برای سال ۱۴۰۴) پرداخت می‌کند. سهمیه‌ها بر اساس لیست بانک مرکزی و وزارت صمت و با هماهنگی بنیاد شهید بین ۶ بانک توزیع می‌شود، اما شرایط آسان‌تر بانک دی باعث شده ایثارگران تمایل بیشتری به دریافت تسهیلات از این بانک داشته باشند.

اکبری همچنین به تسهیلات ازدواج اشاره کرد و گفت: ایثارگرانی که بانک دی را به عنوان بانک عامل خود انتخاب کنند، از امتیازات ویژه این بانک در تسهیلات ازدواج بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص تسهیلات غیرتکلیفی تأکید کرد: این تسهیلات بر اساس تفاهم‌نامه‌ها ارائه می‌شود؛ مانند بسته اعتباری که پیشتر اشاره شد یا منابعی که شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه بنیاد نزد بانک دی متمرکز می‌کنند تا از آن برای پرداخت تسهیلات به ایثارگران استفاده شود. این تسهیلات در قالب‌هایی چون ودیعه مسکن (مدیریت مددکاری) یا تسهیلات رفاهی بنیاد ارائه می‌گردد و بانک دی صرفاً مجری سیاست‌گذاری‌های بنیاد شهید است.

رفع کامل ناترازی بانک دی تا ۱۴۰۵

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، در گفت‌وگو با حیات اظهار داشت: بانک دی در یکی دو سال گذشته دو چالش اصلی داشته است: کفایت سرمایه و اضافه‌برداشت. با رویکرد مدیریت جدید در یک سال گذشته، هر دو موضوع در حال مرتفع شدن هستند.

وی افزود: مشکل اضافه‌برداشت از بانک مرکزی کاملاً حل شده و امروز بانک دی نه تنها اضافه‌برداشتی ندارد، بلکه در شبکه بانکی پول قرض می‌دهد. پیشتر، ۲۵ همت اضافه‌برداشت وجود داشت که این مسئله باعث محدودیت در پرداخت تسهیلات از سوی بانک مرکزی می‌شد، اما اکنون این چالش برطرف شده و بانک دی این محدودیت را از سمت بانک مرکزی ندارد.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تصریح کرد: در خصوص کفایت سرمایه نیز بانک با واگذاری بخشی از دارایی‌های خود تلاش می‌کند این مسئله را حل کند. برنامه بانک این است که تا پایان سال جاری این بخش نیز کارسازی شود.

اکبری تأکید کرد: کلیت ناترازی بانک دی در حال حل شدن است؛ بخش اضافه‌برداشت کاملاً مرتفع شده و بخش کفایت سرمایه نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حل شود. ان‌شاءالله بانک دی در سال ۱۴۰۵ کاملاً از ناترازی خارج خواهد شد.

سقف وام کارکنان بانک دی بیشتر از شبکه‌ بانکی نیست

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، در گفت‌وگو با حیات اظهار داشت: بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانک‌ها سقف تسهیلاتی را برای کارکنان تمام بانک‌ها تعیین می‌کنند و بانک دی نیز تابع همین سیاست‌هاست. سقف مصوب برای کارکنان شبکه بانکی کشور، شامل کارکنان بانک دی نیز می‌شود و تسهیلاتی فراتر از آن پرداخت نخواهد شد.

وی به ابهامات احتمالی در این زمینه اشاره کرد و گفت: گاهی اشتباهی در برداشت از مانده تسهیلات شبکه بانکی رخ می‌دهد. وقتی مشتری به بانک مسکن مراجعه می‌کند برای مثال تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومان می‌گیرد، در ماه اول مانده تسهیلاتش می‌شود یک میلیارد و ۸۰۰ ، چون تسهیلات پلکانی است و برای مدت ۲۰ ساله یا ۲۵ ساله می‌گیرد در نتیجه مانده رقم خیلی درشت است.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تصریح کرد: ارقامی که گاهی درباره مانده تسهیلات کارکنان بانک دی منتشر می‌شود، مربوط به مانده تسهیلات پلکانی است، نه سقف پرداختی واقعی. سقف تسهیلات کارکنان بانک دی بیشتر از شبکه بانکی نیست و نخواهد بود.

جزئیات خدمات غیرحضوری بانک دی به ایثارگران

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، در گفت‌وگو با حیات اظهار داشت: بانکداری دیجیتال امروزه یکی از الزامات فضای بانکی است و بانک دی از چندین سال پیش بسترهای آن را طراحی کرده است. این بانک در هر دو محصول «دیجیت» (بانکداری وب) و «دینت» (بانکداری موبایل) پیشتاز است و مشتریان می‌توانند کلیه امور بانکی خود از جمله دریافت و پرداخت قبوض، ساتنا و پایا را از طریق این ابزارها مدیریت کنند.

وی افزود: امروز به جایی رسیده‌ایم که افتتاح حساب غیرحضوری و دریافت تسهیلات غیرحضوری نیز در بستر وب و موبایل فراهم شده است. این خدمات در فاز اول بیشتر برای جامعه ایثارگری طراحی و پیاده‌سازی شده تا عزیزانی که به دلیل کهولت سن (مانند والدین شهدا) یا شرایط جسمانی (جانبازان) امکان مراجعه حضوری ندارند، بتوانند به راحتی از آن بهره‌مند شوند.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تأکید کرد: ان‌شاءالله در آینده این محصولات برای تمامی مشتریان بانک دی ارائه خواهد شد.

سبد محصول ویژه جامعه ایثارگری در بانک دی ابلاغ می‌شود

روح‌الله اکبری، رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی، در گفت‌وگو با حیات اظهار داشت: از حدود ۴ میلیون نفر جامعه هدف ایثارگری، ۴۰۰ هزار نفر اکنون مشتری فعال بانک دی هستند. بخش اعظمی از جامعه ایثارگری هنوز مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند که بسیاری از آن‌ها افراد متمول، صاحب شرکت، کارخانه یا کسب‌وکار هستند. اولین قدم ما جذب این مشتریان خاص به بانک دی با محصولات طراحی‌شده ویژه آن‌هاست.

وی افزود: ان‌شاءالله در دی‌ماه، یک سبد محصول کامل ویژه جامعه ایثارگری در قالب همه محصولات بانکی اعم از سپرده، تسهیلات، ال‌سی، ضمانت‌نامه و بیمه ابلاغ خواهد شد تا جامعه ایثارگری بتواند از آن بهره‌مند شود. این سبد در آینده به کل مشتریان بانک نیز تعمیم خواهد یافت.

رئیس بانکداری ویژه اشخاص بانک دی تصریح کرد: امروز نیز سبد محصول برای مشتریان خاص وجود دارد، اما اولویت اول جامعه هدف ایثارگری است. بانک دی به دلیل ساختار کوچک، بیشتر در بانکداری شرکتی (متمرکز بر شرکت‌های پتروشیمی و نفتی) فعالیت می‌کند و بانکداری خرد خود را ویژه جامعه ایثارگری متمرکز کرده است. برای این منظور، در مراکز بنیاد شهید باجه‌های خدمت‌رسان ایجاد شده تا مستقیماً به ایثارگران خدمات ارائه شود.

اکبری با اشاره به وضعیت بانک تأکید کرد: بانک دی دارایی‌های خوبی دارد، اما به دلیل ناترازی گذشته با چالش مواجه بوده است. با سیاست‌گذاری‌های جدید، این مشکلات به زودی مرتفع خواهد شد. روند بورس بانک دی در پنج شش ماه گذشته و اخبار مثبت آن، نشان‌دهنده شرایط رو به بهبود است.

وی در پایان گفت: خود من به عنوان یک ایثارگر، سهامدار و کارمند بانک دی، آینده این بانک را بسیار خوب می‌بینم و آن را به همه عزیزان برای دریافت خدمات بانکی پیشنهاد می‌دهم. ان‌شاءالله بتوانیم خدمتگزار واقعی جامعه ایثارگری و امانت‌دار شایسته سهامداران باشیم و روند رو به رشد بانک دی را بیش از پیش شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha