کد خبر 279162
۱۶ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۱:۰۹

اختلال در خدمات رسانی مایکروسافت

اختلال در خدمات رسانی مایکروسافت

شرکت مایکروسافت گزارش داد که خدمات رسانی این شرکت در پلتفرم ابری موسوم به آژور (AZURE) به دلیل قطع چندین کابل فیبر نوری زیر دریای سرخ با اختلال مواجه شده است.

به گزارش حیات، از تارنمای مایکروسافت، این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که این اختلال بر ارائه خدمات در منطقه خاورمیانه و همچنین مناطقی در آسیا و اروپا تاثیر گذاشته است. تیم‌های مهندسی مایکروسافت به‌طور فعال در حال تلاش برای کاهش اثرات ناشی از آسیب به کابل‌های زیردریایی هستند.

مایکروسافت مشخص نکرده که این کابل‌ها چگونه قطع شده‌اند یا علت دقیق آسیب چه بوده است. این شرکت مسیرهای جایگزینی برای انتقال داده‌های پلتفرم ابری آژور در نظر گرفته، اما این اقدام باعث افزایش تأخیر در پاسخ‌دهی به کاربران شده است.

آژور دومین ارائه‌دهنده بزرگ خدمات ابری در جهان پس از ای دبلیو اس (AWS) آمازون محسوب می‌شود.

مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرد: تعمیر کابل‌های فیبر نوری زیردریایی ممکن است زمان‌بر باشد، از این رو به‌طور مستمر وضعیت را پایش، مسیرها را آماده و بهینه‌سازی خواهیم کرد تا تأثیر بر مشتریان را به حداقل برسانیم.

این شرکت متعهد شد که به‌صورت روزانه اطلاع‌رسانی کند.

پلتفرم آژور خدمات ابری از جمله ذخیره‌سازی داده، شبکه‌سازی و نرم‌افزارهای کاربردی را به کسب‌وکارها و سازمان‌های سراسر جهان ارائه می‌دهد.

این اختلال در دریای سرخ بار دیگر آسیب‌پذیری زیرساخت جهانی اینترنت را نشان می‌دهد، زیرساختی که به‌شدت به کابل‌های زیردریایی برای انتقال داده‌های بین‌المللی وابسته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha