به گزارش پایگاه خبری حیات به نقل از برنا، احمد محمود زاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به ابلاغ الگوی تعیین شهریه مدارس و مراکز غیردولتی، در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۳ به استانها گفت: هفت آیتم اصلی در تعیین شهریه مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده است که یکی از این آیتمها به تنهایی۱۵۰ شاخص را در بر میگیرد و این نشان میدهد که تمامی جوانب در تعیین شهریه به دقت و موشکافانه در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به آیتمهای تعیین شهریه گفت: نرخ تورم، آمایش منطقهای، فعالیتهای آموزشی و پرورشی، دوره تحصیلی، فضا، امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی از اصلیترین آیتمهای تعیین شهریه میباشد که برای هر مدرسه و مرکز متفاوت است و شورای تعیین شهریه در مناطق و استانها مسئولیت بررسی و رسیدگی به پیشنهادات مدارس در این زمینه را بر عهده دارند.
محمودزاده با تاکید بر اینکه مطابق با ماده ۱۵ و ۱۶ قانون، تعیین شهریه به مدارس تفویض شده است، تصریح کرد: پس از اعلام شهریه پیشنهادی توسط مدارس، شورای تعیین شهریه در مناطق و استان با بررسی دقیق آیتمهای مورد نظر به درخواستهای موسسین محترم پاسخ میدهند و پس از تصویب به مدارس ذیربط ابلاغ میشود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به این که افزایش شهریههای بسیار پایین در راستای کیفیت بخشی به فرایندهای آموزشی و پرورشی در مدارس از رویکردهای سازمان بوده است، اظهار داشت: توازن شهریه، کنترل شهریههای بالا، تفکیک شهریه و تاب آوری مردم از دیگر رویدادهای سازمان در الگوی تعیین شهریه بوده است.
محمودزاده با اشاره به این که تفکیک شهریه از فوق برنامههای درسی و غیردرسی، فعالیتهای آموزشگاهی، تغذیه، سرویس رفت و برگشت، لباس فرم و ... مورد تاکید جدی است، گفت: پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی الزاما بر اساس شهریه سال گذشته انجام پذیرد و در صورت انصراف دانش آموز کل مبلغ دریافتی باید به اولیای دانش آموز مسترد گردد.
معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه افزایش درصدی شهریه به صورت یکنواخت برای مدارس و مراکز غیر دولتی ممنوع است، متذکر شد: امسال با الگویی که به استانها ابلاغ شده است باید شهریه هر مدرسه و مرکز متناسب با ایتمهای تعیین شهریه مشخص میشود و با متخلفینی که به صورت ثابت و یا درصدی میزان شهریه خود را افزایش دهند به شدت برخورد میشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مدارس و مراکزی که نسبت به فرایندهای مورد نظر اعتراض دارند میتوانند با ثبت اعتراض خود و ارائه مستندات لازم در سامانه اقدام نمایند که در اولین فرصت به اعتراضات آنها پاسخ داده میشود.
نظر شما