کد خبر 271175
۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

رئیسی اعلام کرد؛

مردم ثروت اصلی حوزه بهداشت هستند/ شجاعت قبول شکست را داشته باشیم

مردم ثروت اصلی حوزه بهداشت هستند/ شجاعت قبول شکست را داشته باشیم

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که مدیران باید شجاعت قبول شکست در برنامه‌های قبلی را داشته باشند که بتوانند گامی به پیش بردارند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشست شورای آینده‌نگاری، نظریه‌پردازی و رصد کلان سلامت در فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به مشکلات سالمندان، افزود: اکنون که به جوانی جمعیت و اولویت شبکه بهداشت توجه خاص داریم، نباید نسبت به مشکلات سالمندان بی توجه باشیم.

وی ادامه داد: با راه اندازی تخصص سالمندی و یا تأسیس اداره سالمندی نمی‌توان مشکل سالمندان را حل کرد و باید نگاه سیستمی در این امر داشته باشیم، همان‌گونه که به عنوان نمونه در دوران کرونا سبب شد اولویت اصلی تزریق واکسن با سالمندان باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه توجه به اسناد بالادستی بسیار مهم است، تاکید کرد: در تمام حکمرانی‌ها وظایف اصلی دولت تأمین سلامت، امنیت و رفاه است، اما گاهی در میان مسئولان بر سر سهمی که در انجام این وظایف دارند اختلاف نظر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سهم آموزش و پژوهش در وزارت بهداشت و دیگر نهادها و سازمان‌ها در بهداشت اهمیت بالایی دارد به شرط آنکه نه فقط در سند نویسی، بلکه در اجرای کار هم همراهی کنند.

رئیسی همچنین گفت: بخش بهداشت منابع مالی چندانی ندارد، اما ثروت اصلی حوزه بهداشت، مردم و سرمایه اجتماعی است و تاکنون هرگاه با رویکرد "مردم برای مردم" اقدامی را برنامه ریزی کرده‌ایم منجر به دستاوردهای خوب شده است. البته باید مدیران بیاموزند که شجاعت قبول شکست را نیز در برنامه‌های قبلی داشته باشند که بتوانند گامی به پیش بردارند. در غیر این صورت با اصرار بر اجرای برنامه‌های ناموفق گذشته به تداوم اتلاف منابع دست زده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha