کد خبر 271161
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۳

شولتس: قوانین استفاده از سلاح‌های آلمانی را برای اوکراین محدود نخواهیم داد

شولتس: قوانین استفاده از سلاح‌های آلمانی را برای اوکراین محدود نخواهیم داد

خبرگزاری «تاس» امروز (دوشنبه) گزارش داد که اولاف شولتس صدراعظم آلمان پیش از دیدار با ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، گفت که قوانین مربوط به استفاده از تسلیحات آلمانی را برای اوکراین محدود نخواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ اولاف شولتس که به نیویورک سفر کرده است، گفت: دولت آلمان چند تصمیم در مورد حمایت نظامی از اوکراین گرفته است که برای من بسیار روشن است.

در حالی که اوکراین بارها خواستار رفع محدودیت‌ها برای حمله به اهداف نظامی در عمق خاک روسیه شده است، صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که برلین محدودیت‌ها برای بُرد تسلیحات را لغو نخواهد کرد.

شولتس افزود: این با موضع شخصی من در تضاد است. ما این کار را انجام نمی‌دهیم و دلایل خوبی برای آن داریم.

پیش از این نیز صدراعظم آلمان تاکید کرده بود، حتی اگر قدرت‌های غربی به اوکراین مجوز آزادی بیشتری در استفاده از تسلیحات دوربرد آنها علیه روسیه بدهند، برلین موشک‌های دوربرد در اختیار کی‌یف قرار نخواهد داد.

آمریکا و انگلیس به ترتیب موشک‌های دوربرد «اتکمز» و «سایه طوفان» در اختیار اوکراین قرار داده‌اند؛ اما شولتس با وجود کمک‌های کشورش به اوکراین، از ارائه موشک‌های تاروس به کی‌یف خودداری کرده و این درحالی است که دولت اوکراین مدت‌هاست از برلین این موشک‌ها را درخواست می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، شولتس بارها گفته است که تحویل چنین سامانه‌های تسلیحاتی به اوکراین، «خطر جدی تشدید تنش‌ها» را به همراه خواهد داشت.

با این حال، آلمان پس از آمریکا دومین تامین‌کننده بزرگ تسلیحات برای اوکراین است. برلین تاکنون حدود ۲۸ میلیارد یورو حمایت نظامی به اوکراین ارائه کرده است.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته است تا به کی‌یف اجازه دهند موشک‌های غربی از جمله موشک‌های آمریکایی و موشک‌های موسوم به «سایه‌ طوفان» ساخت انگلیس را به عمق خاک روسیه شلیک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha