کد خبر 271070
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳

نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی عازم مکه شدند

نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی عازم مکه شدند

نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی ۱۴۰۳ پس از زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه بقیع (ع) برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، زائران عمره گزار ایرانی سال ۱۴۰۳ که ۲۸ شهریور ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی شده بودند بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته لباس سفید احرام را بر تن کرده و راهی مکه مکرمه شدند.

زائران کاروان های عمره گزار از کرمانشاه و تهران با پوشیدن لباس احرام به نیت انجام مناسک عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران ایرانی از مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی با بدرقه مسئولان دفاتر نمایندگی بعثه مقام مظم رهبری در مدینه منوره و مکه مکرمه رهسپار خانه کعبه شدند.

یک گروه از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این جمع زائران نخستین کاروان‌های زائران ایرانی بودند که در ایام عمره ۱۴۰۳ راهی مکه شدند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

مسجد شجره، پس از مسجدالنبی، یکی از بزرگترین و زیباترین مساجد مدینه به شمار می رود. این مسجد در حال حاضر ۲۶ هزار مترمربع زیربنا دارد که با احتساب امکانات جانبی، مساحت آن به ۹۰ هزار مترمربع می رسد.

بر اساس این گزارش، در این دور از اعزام ها، کاروانهای عمره گزار ایرانی پنج روز در مدینه منوره اقامت دارند و در این مدت، ضمن زیارت مسجدالنبی و مرقد پیامبر (ص)، به زیارت امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام محمد باقر و امام جعفر صادق (ع) در بقیع رفته و در اماکن تاریخی این شهر مقدس نیز عبادت و دیدن می کنند.

این گزارش حاکیست این گروه از کاروان های عمره گزارایرانی بامداد امروز دوشنبه (۲مهرماه) وارد شهر مکه شدند.

با انتقال نخستین کاروان های عمره گزار از مدینه به مکه، از این پس، هر روز حدود ۵۰۰ زائرایرانی پس از اقامت ۵ روزه در شهر پیامبر، با پوشیدن لباس سفید احرام به سوی مسجدالحرام خواهند رفت.

قرار است در مرحله نخست حدود ۹۰ هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک عمره با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) ظرف سه ماه آینده به سرزمین وحی اعزام شوند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت قرار است در موسم عمره ۱۴۰۳ حدود ۱۷۰ هزار زائر ایرانی راهی سرزمین وحی شوند و در صورت اختصاص پروازهای بیشتر این تعداد افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha