کد خبر 271014
۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۴

وزیر صمت: تقویت مسائل ایمنی معادن در اولویت قرار گیرد

وزیر صمت: تقویت مسائل ایمنی معادن در اولویت قرار گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تقویت مسائل ایمنی در معادن تاکید کرد و گفت: امیدواریم از این طریق بخشی از نگرانی‌های آتی مردم را کاهش دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی حیات، سید محمد اتابک یکشنبه شب در نشست مدیریت بحران حادثه معدن طبس که با حضور وزرای کشور و صمت، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد با بیان اینکه بررسی کامل در مورد حادثه معدن طبس انجام خواهد شد، اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین معادن بخش خصوصی دچار حادثه شده این مجموعه هشتاد قسمت استخراجی دارد اما ۲ بخش آن با این حادثه درگیر است.

وی ادامه داد: تولید این معدن قرار بود حدود ۵۰۰ هزار تن باشد که سال گذشته حدود ۱۶۰ هزار بود و عمده اتفاق در ۲ بلوک C و B این معدن انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم بررسی کارشناسی و اظهار نظر نهایی در رابطه با علت حادثه تاکید و اضافه کرد: تیم با تجربه ای متشکل از افرادی که ایمنی معادن را برعهده داشتند، مشخص شد تا ادامه عملیات امداد و نجات را بررسی کنند که دوباره حادثه ای بوجود نیاید و این تیم با فوریت کار خود را شروع کرد و تا تثبیت شرایط نیز این عملیات ادامه دارد.

اتابک یادآور شد: تیمی به ریاست فرماندار و دیگر اعضا تشکیل شد و شرکت مسئولیت شرایط حمل متوفیان به استان ها و پرداخت تعهد شرایط بیمه را پذیرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر قرار است در حوزه معادن جهش داشته باشیم باید خود را به همان نسبت تجهیز کنیم و این نیاز به دستگاه‌های جدید و یکسری تغییرات در روند کار دارد.

وی گفت: هیچ اظهارنظری تا قبل از اعلام نتیجه قطعی کارشناسان در مورد حادثه معدن طبس نخواهم داشت و امیدواریم دیگر شاهد حوادث اینچنینی نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha