کد خبر 270807
۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

اردوغان اعلام کرد:

اسرائیل یک سازمان تروریستی است

اسرائیل یک سازمان تروریستی است

رئیس جمهوری ترکیه گفت: اسرائیل یک دولت یا حکومت نیست بلکه یک سازمان تروریستی است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ رجب طیب اردوغان امروز شنبه افزود: تجاوزهای رژیم صهیونیستی به لبنان نشان می دهد که این رژیم به دنبال گسترش جنگ در منطقه است.

وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات ارتباطی برای کشتار ملت لبنان نشان داد که این رژیم مانند یک سازمان تروریستی رفتار می کند.

اردوغان اظهار داشت: اسرائیل، فلسطینی ها را با بمب و موشک و با گرسنگی و تشنگی به قتل می رساند.

وی تصریح کرد: برخی از کشورهای غربی باوجود هشدارهای ما به پشتیبانی از اسرائیل ادامه می دهند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: همه فشارها باید بر اسرائیل متمرکز شود تا منطقه را به سوی فاجعه بزرگ جنگ نکشاند.

اردوغان اضافه کرد: ما و دیگر کشورهای جهان و سازمان ملل متحد وظیفه سنگینی نسبت به نوار غزه بر عهده داریم.

وی افزود: منطقه امروز با بحران بزرگی روبرو است و جامعه جهانی باید به تماشاگر اقدامات اسرائیل بودن پایان دهد.

 پس از گذشت حدود ۱۲ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

این رژیم در ۳۵۱ روز جنایت ۴۱ هزار و ۲۷۲ شهروند فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسانده و ۹۵ هزار و ۵۵۱ نفر دیگر هم مجروح کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۳۱ نفر از جمله شهادت ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

رژیم صهیونیستی طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha