کد خبر 270699
۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۲

گفتگو با برادر اولین شهید مدافع حرم اهل تسنن:

عمر، زندگی و فرزندانش را برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) رها کرد 

عمر، زندگی و فرزندانش را برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) رها کرد 

ابوبکر ملازهی برادر شهید عمر ملازهی گفت: قبل از اینکه عمر عازم سوریه شود کسی حرفهای او را باور نمی‌کرد و همه ما تصور میکردیم که این یک شوخی است، چون او یک زندگی عادی در کنار خانواده اش داشت.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، همیشه و همیشه آنچه بیش از هرچه در میان مسلمانان درخشیده است کلمه «وحدت» است. خصوصا در روزگاری که خون‌هایی در راه دفاع از کشور و بدخواهی تجزیه‌طلبان ریخته شد این وحدت میان شیعه و سنی بود که ایران را ماندگار کرد؛ گاهی در دفاع از کشورمان و گاهی نیز در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها.

در این میان نام شهید عمر ملازهی اولین شهید مدافع حرم اهل تسنن می‌درخشد.  شهید مراد عبداللهی، شهید سلمان بامری، شهید عبدالحمید سالاری، شهید اصغر بامری، شهید پرویز بامری‌پور، شهید اسماعیل شجاعی و غیره نیز از دیگر شهدای شاخص اهل سنت در دفاع از حرم بودند.

ابوبکر ملازهی برادر شهید عمر ملازهی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره کودکی این شهید بزرگوار گفت: عمر در نیکشهر به دنیا آمد و در کودکی بسیار بچه بازیگوش و شیطان بود و انگار آرام و قرار نداشت. 
وی ادامه داد: برادرم در ۱۸ سالگی با دختر عمه‌مان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج چهار فرزند به نام‌های نام‌های محمدرضا، فائزه، مریم و بتول بود. او پسری سر به راه بود و زندگی اش نیز بر وفق مراد می‌گذشت تا اینکه متوجه شد در سوریه به کمک امثال او نیاز دارند.

ابوبکر ملازهی اظهار کرد: قبل از اینکه عمر عازم سوریه شود کسی حرفهای او را باور نمی‌کرد و همه ما تصور میکردیم که این یک شوخی است، چون او یک زندگی عادی در کنار خانواده اش داشت و هیچ وقت تصور نمی‌کردیم آنها را رها کرده و به سوریه برود تا اینکه برای اعزام اقدام کرد .

وی اظهار کرد: چهار ماه قبل زمانی که به خانواده بیان کرد که میخواهد برای دفاع برود باورمان نمیشد و روزی هم که رفت فقط به مادرمان گفته بود که چند روزی به جایی میروم او مطمین بود که پدر از رفتن او جلوگیری میکند ولی پدر بعد از چهار روز از رفتن عمر متوجه عدم حضور او و همچنین حضورش در سوریه شد.

وی در پاسخ به این سوال که عکس العمل پدرتان چه بود اظهار کرد: او ابتدا بسیار تعجب کرد ولی بسیار خدا را شکر کرد که پسرش از مدافعان حرم حضرت زینب (س) شده و در راهی قدم گذاشته که رضایت خدا را در پی دارد. تا اینکه مدتی پس از اعزامش در محاصره داعش افتاده و به شهادت می‌رسد. 

ابوبکر ملازهی افزود: شهادت برادرم برای ما خیلی ناراحت کننده بود. دشمن همیشه به دنبال تفرقه افکنی میان ما و شیعیان بوده است و حتی روز تشییع برادرم هم پدرم از اینکه پدر شهید است ابراز خوشحالی کرد تا تاکید کند میان ما و شیعیان وحدت وجود دارد و موظفیم در مقابل ظالم و داعش بایستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha