کد خبر 270655
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

پزشکیان در دیدار وزیر حمل و نقل ونزوئلا مطرح کرد؛

ایجاد انسجام و خدمت‌گزاری صادقانه دولت‌ها به مردم دو راهکار موثر مقابله با توطئه‌های دشمنان

ایجاد انسجام و خدمت‌گزاری صادقانه دولت‌ها به مردم دو راهکار موثر مقابله با توطئه‌های دشمنان

رئیس جمهور کشورمان، باور قلبی مردم به نیت و عمل صادقانه دولت‌هایشان برای خدمتگزاری را نقطه قوت کشورهای مستقل عنوان کرد و گفت: گسترش همکاری میان کشورهای مستقل اقدام مهم دیگری است که انجام آن بیش از پیش توطئه‌ها علیه کشورهای ما را بی‌اثر می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز پنجشنبه در دیدار «رامون بلاسکز» وزیر حمل و نقل ونزوئلا، ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید این کشور در خدمت به مردم ونزوئلا، تصریح کرد: نظام سلطه و در رأس آن آمریکا، همواره به دنبال توطئه به منظور اختلاف‌افکنی در کشورهای مستقل است تا از این طریق منافع خود را حاصل کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران موثرترین راهکار در برابر این توطئه‌های آمریکا را تقویت انسجام داخلی کشورها و خدمتگزاری خالصانه و صادقانه دولت‌ها دانست و افزود: وقتی مردم کشورهای ما ببینند که دولت‌هایشان در عمل در حال خدمتگزاری به آنها هستند، آن وقت دیگر آمریکایی‌ها هر چه هم برای اختلاف‌افکنی تلاش کنند، فایده‌ای نخواهد داشت.

پزشکیان باور قلبی مردم به نیت و عمل خالصانه و صادقانه دولت‌هایشان برای خدمتگزاری را مهمترین نقطه قوت کشورهای مستقل و آزاده عنوان کرد و اظهار داشت: همکاری و تبادل ظرفیت‌ها، تجربیات و دستاوردها میان کشورهای آزاده و مستقل نیز اقدام مهم دیگری است که انجام توأمان آن می‌تواند بیش از پیش به بی‌اثر شدن توطئه‌ها و اختلاف‌افکنی‌های نظام سلطه علیه کشورهای ما کمک کند.

رئیس جمهور با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت ونزوئلا در گروه بریکس، گفت: امیدوارم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور نیز هر چه زودتر برگزار شده و تفاهم‌های عملیاتی خوبی در آن به نفع هر دو کشور و ملت به دست آید؛ ایران و ونزوئلا با قوت به تقویت و تحکیم همکاری‌ها و روابط خود ادامه خواهند داد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوست و همراه ونزوئلا در مسیر مبارزه با یکجانبه‌گرایی امپریالیسم است، خاطرنشان کرد: آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته تا انقلاب بولیواری مردم ونزوئلا را به شکست بکشاند، اما ما باور داریم که با تقویت همکاری میان کشورهای دوست و مستقل می‌توانیم تلاش‌های آنها را بی‌اثر کنیم.

«رامون بلاسکز» ضمن دعوت از پزشکیان برای حضور در آیین تحلیف دوره جدید ریاست جمهوری «نیکلاس مادورو»، درخواست رسمی کشورش برای حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت ونزوئلا در گروه بریکس را نیز اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha