کد خبر 270645
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

بین سازمان اوقاف و کشور کنیا منعقد شد؛

تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی در حوزه اصلاح نژاد دام برای اولین بار در کشور و غرب آسیا

تفاهم‌نامه انتقال دانش فنی در حوزه اصلاح نژاد دام برای اولین بار در کشور و غرب آسیا

تفاهمنامه همکاری میان یکی از شرکت‌های وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه و شرکت ADC کنیا با هدف تعمیق همکاری های راهبردی، اقتصادی و ایجاد زمینه های سرمایه گذاری در حوزه اصلاح نژاد دام، پیش از ظهر امروز ۲۸ شهریورماه در سازمان اوقاف و امور خیریه میان محمدمهدی نادری؛ مدیرعامل شرکت سینافناوران ماندگار و شرکت ADC کنیا امضا شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ مدیرعامل شرکت سینافناوران ماندگار در آیین امضای این تفاهمنامه همکاری که با حضور مدیر عامل شرکت iHiT کنیا برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از مهمترین روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشور کنیا در حوزه به نژادی دام رقم می خورد و به لحاظ بین المللی، این رویداد بیانگر پیشرو بودن صنعت دامپروری کشور در بهره مندی از فناوری های روز دنیا است.

نادری ایجاد زمینه های مشارکت و سرمایه گذاری در استفاده از فناوری "توسعه گاوهای پربازده با استفاده از فناوری تولید جنین به روش IVF" را از محورهای اصلی امضا این تفاهمنامه برشمرد و گفت: پیرو سفر قبلی که با رئیس محترم سازمان اوقاف و امور خیریه به قاره آفریقا و کشور کنیا داشتیم و انجام مذاکرات با شرکت هایی که در زمینه پرورش دام فعالیت می کردند، مقدمات انعقاد این تفاهم نامه شکل گرفت و امروز پس از چند ماه رایزنی، به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: به نتیجه رسیدن مذاکرات و تعیین محورهای همکاری و سرمایه گذاری آن هم در مدتی کوتاه، بیانگر اراده دو کشور جهت سرعت بخشیدن به سرمایه گذاری در زمینه پرورش دام و زنجیره های وابسته به آن است. نادری مهمترین محور همکاری شرکت سینافناوران ماندگار را صادرات جنین از گاوهای ممتاز، انتقال این دانش فنی به کشور کنیا و راه اندازی آزمایشگاه تولید جنین در این کشور اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت سینافناوران ماندگار در این آیین ضمن ابراز خرسندی از امضا این تفاهم نامه تاکید کرد که تمام تلاش ما این است که بعد از امضا تفاهمنامه، در مدت کوتاهی عملیات اجرایی آن آغاز گردد. پیش بینی می شود ظرف مدت دو سال راه اندازی آزمایشگاه تولید جنین در کشور کنیا به انجام برسد.

وی با اشاره به گرایش و رویکرد دولت سیزدهم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارزآوری ناشی از آن توضیح داد: هم اکنون تحقق این هدف و رسیدن به مولفه قدرت اقتصادی در شرکت های تابعه سازمان اوقاف و امور خیریه در حال شکل گیری است و توسعه تعاملات با شرکت های بزرگ و صاحب نام بین المللی نیز در راستای تحقق همین هدف است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha