کد خبر 270620
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

سبلان سفیدپوش شد

سبلان سفیدپوش شد

کوه چهار هزار و ۸۱۱ متری سبلان در آخرین روزهای فصل تابستان و در پی سرمای هوا و آغاز بارش پاییزی از روز گذشته سفیدپوش شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ در آخرین روزهای فصل تابستان، کوهنوردان معدودی که در حال صعود به قله سبلان هستند، اعلام کردند که طی ۲ روز اخیر در ارتفاعات این کوه، برف باریده ولی به علت مه آلوده بودن کوهستان، از شهرها و آبادی‌های اطراف قابل مشاهده نیست.

این کوهنوردان با انتشار عکس و فیلم نخستین برف تابستانی در کوه سبلان اعلام کردند که ارتفاعات کوه سبلان به شدت سرد شده و هوای زمستانی در آن حاکم شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز گذشته ضمن اعلام هشدار زرد هواشناسی، از تداوم ناپایداری هوا در این استان و احتمال بارش برف در کوه سبلان و کوه‌های باغرو خبر داده بود.

طی ۲۴ ساعت گذشته بارش باران در غالب مناطق استان رخ داد که بیشترین بارش از مشگین‌شهر با ۱۷ میلیمتر به ثبت رسید.

بر اساس این گزارش ، بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد هوای ناپایدار تا اواخر روز شنبه هفته آینده در منطقه تداوم خواهد داشت.

طبق اطلاعیه هواشناسی استان اردبیل، آسمان استان غالباً ابری و مه‌آلود، توام با هوای خنک به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوده و طی این مدت در بعضی روزها بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و در کوه سبلان و کوه‌های باغرو به صورت برف) پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در مناطق مختلف استان اردبیل طی روزهای اخیر کاهش محسوس داشته است ، به طوری طی ۲۴ ساعت گذشته کمینه دمای هوا در شهرهای خلخال هفت درجه، سرعین هشت درجه، اردبیل نمین و نیر ۱۰ درجه و مشگین‌شهر ۱۱ درجه و در شهر رضی و گرمی نیز ۱۲ درجه ثبت شده است.

این در حالی است که طی ۲ روز گذشته بارش باران در مناطق مختلف استان آغاز شده و بارش‌ها همچنان به صورت خفیف به ویژه در ارتفاعات ادامه دارد.

کوه سبلان با ارتفاع چهار هزار و ۸۱۱ متر از سطح دریا در حدود ۴۰ کیلومتری شهر اردبیل قرار دارد.

کوه سبلان نماد صلابت و زیبایی محسوب می‌شود و سپیدی برف نشسته بر قله‌ها و دامنه‌های آن، سرچشمه منابع آبی و تامین کننده نیاز مردم چندین شهرستان از جمله اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، سرعین، سراب و هریس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha