کد خبر 270603
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

روایت خواهر شهید خبری: 

وعده شهادت نوجوان دزفولی با تمسک به قرآن

وعده شهادت نوجوان دزفولی با تمسک به قرآن

خواهر شهید نوجوان، عبدالحسین خبری روایت می‌کند: «چند وقتی بود که مدام از رفتن به جبهه می گفت و اصرارها هم روی تصمیمش اثری نداشت. بالاخره قبول کرد تا با قرآن مشورتی بکند.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ خواهر شهید عبدالحسین خبری می گوید: صدایش کردم که بیاید و غـذا بخورد. جـوابی نداد! عاشـق قـورمه سبـزی بـود. 

رفتم سراغش و دیدم غـرق مطالعـه است. یکی از کتابهای شهید مطهری دستش بود و سخت مشغول خواندن. عبدالحسین (شهید خبری) نوجوان بود اما مدام می گفت: «دوست دارم شهید بشم  انسان به دنیا اومده که بره پیش خدا، اما دوست ندارم به مرگ طبیعی از دنیا برم»

این صحبت ها از یک نوجوان کم سن وسال کمی بعید به نظر می رسید هر چند که جنگ از آنها مردانی استوار ساخته بود؛ چند وقتی بود که مدام از رفتن به جبهه می گفت و اصرارها هم روی تصمیمش اثری نداشت. 

بالاخره قبول کرد تا با قران مشورتی بکند و هر چه نظر قران بود، عمل کند. این آیه آمد: (مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌ اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.)

عبدالحسین قرآن را بست و بوسید و با چشمانی که از خوشحالی برق می زدند، گفت: قرآن مرا به بهشت بشارت داده است. اینگونه عبدالحسین ۸ مرداد سال ۶۱ در عملیات رمضان در ۱۶ سالگی احرام خون بست و به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha