کد خبر 270578
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۹

زاخارووا:

انتصاب «کالاس» برای ریاست اتحادیه اروپا بدترین انتخاب است

انتصاب «کالاس» برای ریاست اتحادیه اروپا بدترین انتخاب است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در حاشیه چهارمین نشست مجمع بانوان اوراسیا تصریح کرد که انتصاب «کایا کالاس» برای ریاست اتحادیه اروپا انتخاب بسیار بدی است.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که انتصاب قریب الوقوع کایا کالاس، نخست وزیر سابق استونی به عنوان رئیس اتحادیه اروپا نشان می دهد که غرب افراد غیرحرفه ای را برای پست های بالا انتخاب می کند.

این دیپلمات روس افزود: این گونه انتخاب ها و انتصابات نماینگر آن است که غرب به دنبال بدترین گزینه است، نه بهترین.

وی با اشاره به حواشی انتخابات آمریکا و حمایت ایلان ماسک مدیرعامل تسلا از دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواهان همچنین تصریح کرد که نظام دیکتاتوری در حال ورود به آمریکا است و مشخص نیست تا چه حدی پیش خواهد رفت.

ایلان ماسک پیشتر گفته بود که در صورت شکست ترامپ در این رقابت، دیگر انتخابات واقعی در آمریکا برگزار نخواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات ۵ نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در این انتخابات، از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و از کامالا هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهوری بعدی کشورشان به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha