کد خبر 270547
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۴

در آستانه تشکیل هفتاد و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل؛

دبیرکل سازمان ملل خواستار داشتن روحیه مصالحه از سوی کشورها برای حل بحران‌ها شد

دبیرکل سازمان ملل خواستار داشتن روحیه مصالحه از سوی کشورها برای حل بحران‌ها شد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در آستانه تشکیل هفتاد و نهمین مجمع عمومی سران کشورها در سازمان ملل ملل از کشورهای جهان خواست تا برای حل چالش ها و بحران های بین المللی، روحیه مصالحه داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: من وارد جزییات نمی شوم اما امروز یک پیام مهم دارم: از کشورهای عضو می خواهم تا روحیه مصالحه داشته باشند. چالش های بین المللی سریعتر از توانایی ما برای حل آنها در حال تغییر هستند.

گوترش گفت: ما شاهد اختلافات ژئوپلیتیکی و درگیری های غیرقابل کنترل هستیم، به ویژه در اوکراین، غزه، سودان و فراتر از آن.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: ما شاهد تغییرات آب و هوایی خارج از کنترل, نابرابری ها و بدهی خارج از کنترل و توسعه سریع فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی - بدون راهنمایی یا محدودیت هستیم.

او تصریح کرد: مؤسسات ما نمی توانند به این روند ادامه دهند. بحران‌ها در حال تعامل هستند و از یکدیگر تغذیه می‌کنند - برای مثال، زمانی که فناوری‌های دیجیتال اطلاعات نادرست آب و هوایی را منتشر می‌کنند که بی‌اعتمادی را عمیق‌تر می‌کند و به قطبی شدن دامن می‌زند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: نهادها و چارچوب های جهانی برای مقابله با این چالش های پیچیده و حتی وجودی کاملاً ناکافی هستند. بسیاری از چالش‌هایی که امروز با آن‌ها روبرو هستیم، ۸۰ سال پیش وجود نداشتند. نهادهای چند جانبه متولد شدند.

تغییر یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. اما می تواند از امروز شروع شود.

وقتی به کارهایی که قبلاً برای آماده سازی اجلاس سران آینده انجام شده است نگاه می کنیم، حرکت در جهت درست را می بینیم. قوی ترین زبان اصلاحات در شورای امنیت در یک نسل و ملموس ترین گام به سوی گسترش شورا از سال ۱۹۶۳.

دبیرکل سازمان ملل گفت: اولین مجموعه اقدامات حاکمیتی برای فناوری‌های جدید، از جمله هوش مصنوعی، در همه کاربردهای آن - با مرکز سازمان ملل متحد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha