کد خبر 270523
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

معجزه‌ای به نام سیلیس رسوبی

معجزه‌ای به نام سیلیس رسوبی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: شرکت ما با هدف ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات سیلیس رسوبی برای کاربرد در صنایع مختلف تاسیس شده است.

هادی مقصودی، مدیرعامل شرکت رایان پودر پیشرو به عنوان تولیدکننده سیلیس رسوبی در مورد این ماده و کاربرد آن در صنایع مختلف به خبرنگار حیات؛ گفت: سیلیس رسوبی، ماده‌ای نامرئی اما بسیار مؤثر، در دنیای صنعت نقش کلیدی ایفا می‌کند. این ماده که با کاربردهای متنوعی در صنعت شناخته می‌شود، به شکل‌های مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها سیلیس رسوبی است.

استفاده از سیلیس رسوبی در صنعت تایرسازی

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه «سیلیس رسوبی چیست و چه کاربردهایی دارد؟» گفت: ماده سیلیس با فرمول شیمیایی SiO۲ (دی‌اکسید سیلیسیم) شناخته می‌شود و به دو شکل معدنی و سنتزی وجود دارد. سیلیس معدنی از معادن استخراج می‌شود و پس از فرآوری به ماسه سیلیسی سفیدرنگ تبدیل می‌شود که در صنایع مختلفی همچون شیشه‌سازی و ساختمان‌سازی به کار می‌رود. این ماده به دلیل سختی و مقاومت حرارتی بالا، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. نوع دیگر آن سیلیس سنتزی است که به روش های شیمیایی تولید می شود.

مقصودی افزود: در دهه ۲۰ میلادی، تحول بزرگی در تولید سیلیس رخ داد و سیلیس رسوبی به بازار معرفی شد. شرکت‌های آلمانی با استفاده از روش رسوب‌دهی، این ماده را تولید کردند که دارای اندازه ذرات ریز و سطح ویژه بالایی است. این ویژگی‌ها به ویژه در صنعت تایرسازی مورد توجه قرار گرفت و تولیدکنندگان تایر به جای کربن بلک از سیلیس رسوبی استفاده کردند که نتایج مثبتی به همراه داشت.

عرضه سیلیس رسوبی با برند رایاسیل ازسوی شرکت رایان پودر

مدیرعامل شرکت رایان پودر پیشرو در مورد کاربرد سیلیس رسوبی در صنایع مختلف گفت: امروزه، سیلیس رسوبی به دلیل خلوص و سطح ویژه بالا، در صنایع مختلفی از جمله پلاستیک، رنگ، مواد شیمیایی، داروسازی و آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. در ایران، برندهای متنوعی از جمله «اولتراسیل» و «اروزیل» به عنوان محصولات شناخته‌شده سیلیس رسوبی معرفی شده‌اند.

به گفته مقصودی، شرکت رایان پودر از سال ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از دانش فنی متخصصان دانشگاه شریف و دانشگاه کالیفرنیا، موفق به بومی‌سازی تولید سیلیس رسوبی با برند «رایاسیل» شده و این محصول ارزشمند را در دسترس صنعتگران ایرانی قرار داده است. این اقدام می‌تواند به رشد و توسعه صنعت کشور کمک شایانی کند.

گفتنی است؛ سیلیس رسوبی به عنوان یک ماده همه کاره و ارزشمند در صنایع مختلف به کار می‌رود. استفاده از سیلیس رسوبی در تولید محصولات مختلف از جمله تایر، لاستیک، پلاستیک، چسب و پوشش، عملکرد و کیفیت این محصولات را بهبود می‌بخشد. علاوه بر مصارف صنعتی، ماهیت غیر سمی سیلیس رسوبی به عنوان یک ماده ایمن و موثر باعث شده که سیلیس رسوبی به عنوان یک ماده اصلی در تولید خمیردندان و محصولات مراقبت از پوست و بسیاری از کالاهای مصرفی استفاده شود. به طور کلی، این ماده برای صنایع مختلف به عنوان یک ابزار حیاتی برای بهبود عملکرد و کارایی محصولات شناخته شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha