کد خبر 270480
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵

محمدی اعلام کرد؛

این یک باور غلط است؛ بی ضرر بودن ماده مخدر گل 

این یک باور غلط است؛ بی ضرر بودن ماده مخدر گل 

عضو هیات کانون کشوری درمان اعتیاد اظهار کرد: گل در میان جوانان بسیار خوشنام شده،و به باور غلط  در بین نوجوانان و جوانان این ماده مخدر به عنوان محرک بی عارضه رواج پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، آرمین محمدی عضو هیات کانون کشوری درمان اعتیاد اظهار کرد: گل در میان جوانان بسیار خوشنام شده،و به باور غلط  در بین نوجوانان و جوانان این ماده مخدر به عنوان محرک بی عارضه رواج پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: امروزه حشیش، ماری جوانا و گل با ترکیبات سیگار مخلوط و مصرف می شود، در حالیکه سلامت جسمی و روانی نوجوانان و جوانان را به خطر می‌اندازد و باید اطلاع‌رسانی و آموزش های لازم در این جمعیت و آگاهی رسانی به خانواده ها انجام شود.

عضو هیات کانون کشوری درمان اعتیاد تصریح کرد: آموزش اولین قدم برای پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر است باید آموزش و پرورش اجازه اطلاع رسانی و آموزش را در مدارس میان دانش آموزان در مورد خطرات و پیشگیری از اعتیاد بدهد.

به گفته وی، وزارت بهداشت باید پروتکل های درمانی اعتیاد را ویرایش و بروز رسانی کند زیرا شیوه‌های آن برای ۱۰ سال پیش است.

مکری ادامه داد: پروتکل های درمانی اعتیاد ما وارداتی است و بومی سازی نشده است ضرورت دارد این شیوه ها بر اساس پراکندگی جغرافیایی ، فرهنگ استانها و غیره اجرایی شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با هشدار به افزایش مصرف حشیش و ماری جوانا در کشور  افزود :  زمانی افراد مواد محرک برای  سرخوشی، بی خوابی به خصوص در زمان امتحانات و غیره مصرف می کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha