کد خبر 270467
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

گزارش حیات از شروع دوباره لیگ برتر:

وقت تسویه حساب فرا رسید

وقت تسویه حساب فرا رسید

شروع دوباره لیگ برتر تقابل‌های جذابی در دل خودش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران طی روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه به انجام خواهد رسید و پس از یک هفته، مجددا هر 16 تیم به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. طی هشت بازی پیش رو شاهد تقابل‌های جالب و جنجالی‌ای خواهیم بود که هرکدام می‌توانند اتفاقات هیجان‌انگیزی را رقم بزنند.

نساجی - استقلال

این مهمترین بازی هفته پنجم است. مسابقه ای که به دلیل حاشیه های تمام نشدنی فصل قبل و کینه ای که به مرور، جدی و عمیق شد، نگاه های بسیاری را متوجه خود خواهد دید. 

فصل قبل استقلال با علی خطیر بیش از 20 هفته در صدر بود و سرانجام با تغییر مالکیت تیم و واگذاری باشگاه به هولدینگ خلیج فارس، علی خطیر از باشگاه استقلال جدا شد. جدایی خطیر از استقلال با شادی علنی جواد نکونام همراه شد و او در مصاحبه ای این خوشحالی را به زبان آورد؛ اما زمان زیادی نبرد که استقلال صدر جدول را به پرسپولیس تقدیم کرد. درست همین نقطه ای که اکنون استقلال ایستاده است.

استقلال اختیار جدول را در دست داشت و سرنوشت قهرمانی در اختیار این تیم بود؛ اما استقلال در بازی با نساجی در قائمشهر نتوانست به پیروزی برسد و تساوی بدون گل در آن بازی موجب شد استقلال صدر جدول و پس از آن، قهرمانی فصل را به رقیب سنتی تقدیم کند.

حالا چرخ، چرخیده و تقابل هایی شکل گرفته که همه به دنبال آن هستند. استقلال دوباره به قائمشهر و نساجی رسید و جواد نکونام دوباره به علی خطیر!

طبیعی است که دیگر از آن کینه خبری نباشد؛ اما رودررویی نکونام و خطیر برای همه یک خبر بزرگ است.

مس - گل‌گهر

به تعویق افتادن بازی تیم‌های مس و استقلال باعث شد تا زمان رونمایی از رونی وانکِوای به تعویق بیفتد. مهاجم کامرونی و 27 ساله نارنجی‌پوشان در دیدارهای دوستانه عملکرد درخشانی داشته و انتظار می‌رود جزو شگفتانه‌های داربی استان کرمان باشد. رونی سابقه بازی برای تیم‌های زسکا صوفیه، آپولون قبرس، میژو چین و ... را در کارنامه خود دارد و برای تیم زیر 17 ساله‌ای کامرون هم به میدان رفته است.

ملوان - شمس‌آذر

اگر اتفاق عجیبی رخ نمی‌داد، احتمالا حالا سعید دقیقی سرمربی ملوانان بود و مازیار زارع، در راس کادرفنی شمس‌آذر حضور داشت. اما سناریوی عجیبی انتظار همگان را می‌کشید و سعید دقیقی و مازیار زارع پس از چند روز فعالیت در تیم مقابل، به جایی بازگشتند که به آن تعلق داشتند. فصل برای انزلی‌چی‌ها خیلی خوب آغاز شده اما یشمی‌پوشان هنوز بردی نداشته‌اند. در این بین دقیقی اظهاراتی درباره ملوان داشت و موفقیت این تیم در شروع فصل را مرهون تلاش‌های خودش در پیش‌فصل دانست. رضا جعفری نیز به این مساله واکنش نشان داد و به مخالفت با سرمربی کنونی شمس‌آذر پرداخت. حالا باید دید در چنین وضعیتی، بازگشت دقیقی به انزلی با چه نتیجه‌ای همراه خواهد بود.

پرسپولیس - آلومینیوم

شکست برابر الاهلی، نخستین باخت پرسپولیس در این فصل بود که به‌ثبت رسید. شاگردان خوان کارلوس گاریدو با وجود باخت، نمایش دلچسبی داشتند اما قدر موقعیت‌های به وجود آمده را ندانستند. یکی دیگر از اتفاقات جالب بازی اخیر، اولین حضور لوکاس ژوآئو بود. مهاجم بلندقامتی که یک فرصت خوب گل‌زنی هم داشت و حالا به نظر می‌رسد مقابل آلومینیوم فرصت بیشتری برای خودنمایی داشته باشد. عدم موفقیت علیپور و آل کثیر در شروع فصل باعث شده تا انتقادات زیادی به عملکرد فاز تهاجمی مدافع عنوان قهرمانی وارد شود و این قضیه ممکن است، اضافه شدن مهاجم پرتغالی-آنگولایی به ترکیب اصلی را به همراه داشته باشد.

هوادار - فولاد

مصاف تیمی که هنوز در این فصل گلی نزده، مقابل تیمی که در 2 هفته اخیر افت کرده و به بردی دست نیافته است. احتمالا شاهد رقابتی خواهیم بود که هر 2 طرف در آن به دنبال پیروزی هستند. نقطه مشترک تیم مهدی رحمتی و یحیی گل‌محمدی هم نمایش ضعیف در فاز تهاجمی است و چهره ویژه مسابقه نیز از دل همین نقطه از زمین بیرون می‌آید. امین قاسمی‌نژاد، ستاره فصل قبل هوادار حالا در فولاد حضور دارد و فرصت حضور برابر تیم سابق‌اش را دارد. شاید اولین گل او برابر بنفش‌پوشان باشد؟

استقلال خوزستان - چادرملو

چه شروعی درخشان‌تر از این؟ تیوی بیفوما، ستاره تازه‌وارد استقلال خوزستان در هر 2 بازی ابتدایی‌اش برای این تیم 2 گل وارد دروازه حریفان کرد و نشان داد بازیکن باکیفیتی است و می‌تواند جزو جذاب‌ترین چهره‌های تیم بوژوویچ در این فصل باشد. او و دوستانش در این هفته پذیرای چادرملو خواهند بود. نماینده یزد در مصاف با نساجی به اولین پیروزی‌اش دست یافت و ادسون ماردن، گلر این تیم عملکرد درخشانی داشت. دوئل این 2 خارجی از جذابیت‌های احتمالی بازی پیش‌رو است.

ذوب‌آهن - سپاهان

باخت ناامیدکننده برابر الوحدات اردن، مجددا شرایط را برای سپاهان بحرانی کرد. غیبت کاوه رضایی و نمایش ضعیف جواد آقایی‌پور و رضا اسدی، ممکن است ژوزه مورایس را به این نتیجه برساند تا از ابوبکار کامارا به عنوان بازیکن فیکس بهره ببرد. این ستاره سابق لیگ برتری در مصاف با تیم اردنی چند دقیقه به میدان رفت اما به خوبی تغذیه نشد. باید دید او می‌تواند چهره ویژه داربی اصفهان در مصاف با تیم بدون باخت محمد ربیعی باشد یا خیر.

خیبر - تراکتور

محمدرضا مهاجری و شاگردانش باید در خانه پذیرای تراکتور باشند. این تیم تازه لیگ برتری شده در ترکیب خود بازیکنی را دارد که از انگیزه فراوانی برای گلزنی برخوردار است. عارف رستمی با انگیزه و زیادی فراوانی به تبریز رفت تا لباس پرشورها را به تن کند اما خروجی‌اش موفقیت‌آمیز نبود و خیلی زود به پایان راه رسید. او حالا با خیبر شروع نسبتا خوبی داشته و روی 2 گل این تیم تاثیر مستقیم داشته است. گلزنی برابر تراکتور شاید بزرگ‌ترین چیزی باشد که این بازیکن در حال حاضر انتظار آن را می‌کشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha