کد خبر 270362
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

بیش از ۲ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد اهل سنت فعال است

بیش از ۲ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد اهل سنت فعال است

معاون سامان‌دهی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۲ هزار و ۱۴۸ کانون در مساجد اهل سنت خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور محمدتقی محمدیان با اشاره به برگزاری «رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های مساجد اهل سنت کشور» گفت: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری فعال در مساجد اهل‌سنت کشور به ۲ هزار و ۱۴۸ کانون می‌رسد که این ظرفیت، ضرورت هم‌افزایی و برنامه‌ریزی متمرکز برای فعالیت بیشتر آن‌ها را افزایش می‌دهد و باتوجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی هر منطقه، برنامه‌ریزی مشخصی برای این کانون ها وجود دارد.

وی افزود: تقویت فعالیت‌های تشکیلاتی بین کانون‌های مساجد اهل‌سنت و توانمندسازی مدیران و ارکان آن از اهداف اصلی برگزاری این رویداد هستند که در این راستا از برخی مدیران ممتاز کانون‌ها در مساجد اهل‌سنت تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

محمدیان اضافه کرد: البته تقدیر از برخی چهره‌های افتخارآفرین اهل‌سنت مانند یاسین خسروی که موفق به کسب مدال طلا در مسابقات پارالمپیک پاریس شد، در دستورکار این رویداد قرار دارد. گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید عبدالواحد ریگی، امام جمعه وقت اهل‌سنت مسجد جامع امام‌حسین (ع) شهرستان خاش و شهید اسماعیل هنیه از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

وی افزود: در این همایش اشخاصی چون دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و آیت‌الله عبدالرضا پورذهبی، رئیس شورای راهبری اهل سنت کانون‌های مساجد و نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز حضور خواهند داشت.

بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر کشور فعال است، رویداد توانمندسازی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اهل‌سنت کشور، روز چهارشنبه -۲۸ شهریور- همزمان با هفته وحدت در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha