کد خبر 270246
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲

حق لطفی مطرح کرد؛

فعال بودن ۸۰ درصد پله برقی‌ها در شهر تهران

فعال بودن ۸۰ درصد پله برقی‌ها در شهر تهران

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران گفت:در سطح شهر تهران نزدیک به ۸۰۰ پل عابر پیاده وجود دارد و از این تعداد نزدیک به ۱۱۰ پل مکانیزه است که در سنوات گذشته این پل ها ساخته و بهره برداری شده بود. 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی حیات، مسعود حق لطفی مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز ۲۶ شهریور ماه برگزار شد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ وظیفه ای به مت محول شد که نگهداشت پل های سطح سواره رو تهران بود و در سال ۱۴۰۲ پل های مکانیزه نیز به ما سپرده شد.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران افزود: در سطح شهر تهران نزدیک به ۸۰۰ پل عابر پیاده وجود دارد و از این تعداد نزدیک به ۱۱۰ پل مکانیزه است که در سنوات گذشته این پل ها ساخته و بهره برداری شده بود. 

وی گفت: برای ‌پل ها از نزدیک ۲۰ نوع برند پله برقی استفاده شده بود که با برندهای مختلفی مواجه بودیم و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت، چراکه برخی از شرکت ها  امکان ارایه خدمات را دیگر ندارند.

حق لطفی با بیان اینکه عمر مفید پله برقی ها در صورت نگهداری مناسب بین ۱۰ تا ۱۵ سال است گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد پله برقی ها فعال هستند و ۲۰ درصد خاموشی داریم و به زودی به مرز ۵ درصد خاموشی خواهیم رسید.

وی افزود: قبلا روی پله های ثابت تعدادی آسانسور داشتیم که با مکان یابی ما ۲۰ دستگاه آسانسور برای پله های غیر مکانیزه نیاز داریم. ۱۵ دستگاه قبلی به تمامی از مدار خارج شده بود و بازسازی آن ها و اضافه کردن ۵ دستگاه دیگر در دستور کار ما قرار گرفته است.

حق لطفی با بیان اینکه برنامه جایگزین کردن پله های برقی با رمپ های فلزی از دیگر برنامه های ماست، عنوان کرد: قرارداد ساخت ۱۰ دستگاه در مرحله اول بسته شده که تا آخر سال فرایند ساخت و نصب تکمیل خواهد شد. قرارداد ساخت پل های بتنی پیش ساخته نیز «چیزی حدود ۱۳ دستگاه» که هم پله هم رمپ دارد منعقد شده است.

مدیرعامل سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران در پایان گفت: در دراز مدت هدف ما ایجاد پله های رمپ دار است که سرویس دهی بهتری داشته باشد مگر جاهایی که نیاز به خدمت رسانی بیشتر دارد به نصب پله برقی و آسانسور می‌پردازیم. تا سال آینده نیز ۶۰ دستگاه پله برقی دیگر به این آمار اضافه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha