کد خبر 270223
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷

اوحدی مطرح کرد:

شعر همواره جایگاهی عظیم داشته است/ شعرا سرمایه‌های ارزشمند هستند 

شعر همواره جایگاهی عظیم داشته است/ شعرا سرمایه‌های ارزشمند هستند 

معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر جایگاه ویژه شعر و شعرا در تاریخ اسلام و سالهای دفاع مقدس از شعرا بعنوان سرمایه های ارزشمند نام برد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست صمیمانه با شعرا در روز بزرگداشت شعر و ادب پارسی که پیش از ظهر امروز در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: به جرات میتوان گفت، یکی از جلسات زیبا و جلساتی که احساس خوب به انسان منتقل میکند، همنشینی با شعرا است، گاهی در جامعه دو نگاه به شعر وجود دارد که نگاه صحیح و عمیق این است که شعر در تاریخ صدر اسلام، بعد از آن و در تاریخ معاصر جایگاه ویژه ای داشته است.

وی در ادامه افزود: پیامبر اسلام نیز  شعرایی در صدر اسلام داشتند و در کنار منبر خود منبری برای شعرا میگذاشتند و گاهی قبل از سخنان خود از شاعران میخواست تا شعر خود را بخوانند و این نشان از عظمت و نقش شعر نزد ایشان داشت، اگر اعتقاد داریم هنر تجلی مکنونات انسانهای وارسته است حتما شعر یکی از لطیفترین آنها است که در قالب کلام منعقد میشود. 

معاون رییس جمهور اظهار کرد: غیر از جهان عرب، کشور ایران و بخشی در ترکیه، در تمدنهای دیگر تا این حد به عظمت و جایگاه شعر پرداخته نشده و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب شعر سرمایه تمدن است.

وی گفت: اشعار آیینی و حماسی واقعا سرمایه و پشتوانه بزرگی در جنگ بود، در بنیاد شهید و امور ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  هر چقدر بتوانیم به شعرا پرداخته و برای آنان بها قابل شویم کم است؛ گاهی شعر یک شاعر با تمام کارهایی که ما در بنیاد کرده ایم؛ برابری میکند.

مهندس اوحدی تشریح کرد: بخش عمده ای از ارزشهای اسلام و ائمه اطهار  با شعر به جامعه تسری یافته است. خطاب به شاعران میگویم که قدر سرمایه ای که خداوند در وجود شما گذاشتند بدانید.

معاون رئیس جمهور  با اشاره به  برگزاری مراسمی برای شهدای منا و نزدیک شدن به آغاز هفته دفاع مقدس  بر اهمیت نقش شعرخوانی در این ایام تاکید کرد و  گفت: شعر حماسی سرمایه ارزشمند در سال‌های دفاع مقدس و برای اسرا در اردوگاه‌ها و برای رزمندگان در جبهه‌ها بود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان افزود: امیدواریم شعرا بنیاد شهید را خانه خود بدانند، ما را تنها نگذارند و توفیق داشته باشیم از این سرمایه شما استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha