کد خبر 270218
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

سردار سلیمانی مطرح کرد:

شعر یک رسانه است/ تاکید شهدا همیشه بر وحدت بوده است

شعر یک رسانه است/ تاکید شهدا همیشه بر وحدت بوده است

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه شعر نه تنها یک هنر بلکه یک رسانه است، گفت: شعر میتواند آرمانهای جامعه را تبیین کند و شعر فارسی در طول زمان در تعمیق اندیشه‌ها نقش آفرینی کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ آیین بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با موضوع شعر ایثار و شهادت پیش از ظهر امروز با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت الاسلام رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و جمعی از شعرا و هنرمندان در ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. 

یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامی داشت هفته وحدت، هفته دفاع مقدس و یاد و نام شهدا در ابتدای این آیین گفت: امروز در روزی که نامگذاری شعر و ادب پارسی است، گرد هم آمده ایم و این موضوع به برکت فداکاری شهدا است. جان کلام را رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که امروزه جنگ، جنگ رسانه ای است و استفاده از شعر در بیان موضوعات، خود نوعی جهاد است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این راستا امکانپذیر است.

وی در ادامه افزود: شعر نتنها یک هنر است بلکه یک رسانه است که میتواند آرمانهای جامعه را تبیین کند و شعر فارسی در طول زمان در تعمیق اندیشه‌ها نقش آفرینی کرده است؛ امروز شعر باید در جدیت، هویت و مجاهدت در برابر دشمن فعالیت کند و بیش از ۱۴۰۰ سال در ترویج  تشیع کمک کرده است.

سلیمانی اظهار کرد: هفته وحدت هفته تعالی، وحدت و نشاط است و همیشه تاکید شهدای گرانقدر بر وحدت است؛ زمانی که روی وصیتنامه شهدا تمرکز میکنیم تاکید بر وحدت است. امیدوارم سالیانه به تعداد دفعات بیشتر جلسات اینچنینی برگزار شده تا در تعامل بیشتر با شعرا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بکوشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha