کد خبر 270215
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

«حیات» بررسی می‌کند؛

رئیس جدید سازمان توسعه تجارت کیست؟

رئیس جدید سازمان توسعه تجارت کیست؟

مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت برکنار و محمدعلی دهقان دهنوی جایگزین او شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ مهدی ضیغمی، از سمت رئیس سازمان توسعه تجارت برکنار شد و محمدعلی دهقان دهنوی به عنوان رئیس این سازمان، حکم خورد.

سوابق اجرایی دهقان دهنوی

دهقان دهنوی، ۴۶ ساله و دارای مدرک تحصیلی دکتری اقتصاد صنعتی از دانشگاه تربیت مدرس است و سوابق اجرایی در بخش‌هایی همچون ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار پیش از حضور مجید عشقی در بورس را دارد. وی همچنین پیش‌تر معاون وزیر اقتصاد و دارایی در دولت دوازدهم، معاون آموزشی مؤسسه آموزش بانکداری ایران، عضو هیئت مدیره بانک مسکن، مشاور مدیریت مالی و اداری قوه قضائیه، مشاوره اقتصادی و برنامه‌ریزی بانک‌هایی نظیر قوامین، ایران و ونزوئلا و مهر ایران بوده است.

آخرین رئیس سازمان بورس در دولت روحانی در شرایطی به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت انتخاب شد که شهریورماه سال گذشته، با حکم عباس علی آبادی، وزیر صمتِ دولت سیزدهم، مهدی ضیغمی به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر منصوب شده بود. انتصابی که با انتقاد فعالان اقتصادی و بخش خصوصی مواجه شد. این در حالی بود که مهدی ضیغمی فرزند علیرضا ضیغمی است، شخصی که به دلیل حضورش در شرکت‌های و هیات مدیره‌های مختلف شرکت‌های نفتی به ابوالمشاغل نفت مشهور است.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha