کد خبر 270195
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷

میرزایی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

آمریکایی‌ها به دنبال تشدید اختلاف بین شیعه و سنی/ با وحدت می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

آمریکایی‌ها به دنبال تشدید اختلاف بین شیعه و سنی/ با وحدت می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه امروز اولویت اول جهان اسلام اتحاد است و اگر این اتحاد نباشد هر دو طرف متضرر می‌شوند، گفت: در این میان آمریکایی‌ها سعی در تشدید اختلافات دارند و از موقعیت گروه‌های تکفیری، سلفی و شیعه انگلیسی برای خود ظرفیت‌سازی می‌کنند. در نتیجه به اختلافات دامن زده شود.

حجت‌الاسلام محمد میرزایی، عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد لزوم وحدت در امت اسلامی اظهار کرد: وحدت اسلامی در گفتمان انقلاب بسیار حائز اهمیت است. حتی امامین انقلاب نیز حفظ وحدت را امری راهبردی می‌دانند. حضرت امام (ره) ابتکار عمل و خلاقیتی به خرج دادند و هفته وحدت را نام گذاری کردند . برای اینکه جهان اسلام یک رویکردی داشته باشد که بتواند در کنار یکدیگر مواضع جهان اسلام را خوب و محکم ترسیم کنند.

وی اضافه کرد: امروز اولویت اول جهان اسلام اتحاد است و اگر این اتحاد نباشد هر دو طرف متضرر می‌شوند. باید در شرایط فعلی هم افزایی، همگرایی فکری داشته باشیم تا بتوانیم مطالبات جهان دنبال کنیم.وحدت در کشور ما در دو سطح ملی و فراملی دنبال می‌شود. رویکرد نهادهای دینی و تبلیغی به این امر اثر داخلی و بین المللی دارد.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، افزود: بعضی از جریان‌های ملی و مذهبی در جهان اسلام رویکرد تکفیری و سلفی دارند مثل داعش که تفرقه برانگیزند و جهان اسلام با این‌ها دست گریبان است و مبارزه می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: در مذهب شیعه جریان تفرقه انگیزی تحت عنوان «شیعه انگلیسی» وجود دارد که که به وحدت آسیب وارد می‌کنند و وحدت را به حاشیه می‌رانند. در این میان آمریکایی‌ها سعی در تشدید اختلافات دارند و از موقعیت گروه‌های تکفیری، سلفی و شیعه انگلیسی برای خود ظرفیت‌سازی می‌کنند. در نتیجه به اختلافات دامن زده شود.

آمریکایی‌ها به دنبال تشدید اختلاف بین شیعه و سنی/ با وحدت می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم

میرزایی همچنین خاطرنشان کرد: در منطقه ما متاسفانه یک بنیادگرا به اسم طالبان که یک تفکر خطرناکی دارد به قدرت رسیده است که واقعا این‌ها به اختلافات شیعه و سنی دامن می‌زنند. به همین دلیل ضرورت توجه به حفظ وحدت چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: در دکترین دفاعی، سیاسی و امنیتی ما وحدت حاکم است و معتقدیم با وحدت می‌توان کشور را به سرانجام و سامان رساند و مشکلات را برطرف کرد. کشور ما تنها کشوری است در دنیا که از قومیت‌های خاصی برخوردار است و همه در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند. اما بعضاً اتفاقاتی می‌افتد که به نقاط مشترک بین شیعه‌ و سنی توجه نمی‌کنند و نقاط اختلاف برانگیز را پیدا می‌کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وحدت امت اسلامی و کمک به حل بحران فلسطین گفت: فلسفه وجوی وحدت، همین است که این مشکلات را از بین ببرد. ما شیعیان در قضیه غزه وظیفه داریم کمک کنیم تا آن‌ها بتوانند حل مشکلاتشان را حل کنند. وحدت اسلامی که امام (ره) به عنوان یک راهبرد مطرح کردند می‌تواند تمامی مشکلات جهان اسلام را به نتیجه برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha