کد خبر 270189
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۸

کشور به بیش از ۱۷ هزار روانشناس احتیاج دارد

کشور به بیش از ۱۷ هزار روانشناس احتیاج دارد

­مدیر کل سلامت روانی اجتماعی وزارت بهداشت گفت: نیاز کشور به متخصص روانشناس، یک متخصص به ازای هر ۵ هزار نفر است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات؛حامد مصلحی مدیر کل سلامت روانی اجتماعی وزارت بهداشت در خصوص تعداد نیروهای فعال روانشناس در مراکز بهداشتی و خدماتی افزود: اکنون در کشور بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر روانشناس در مراکز جامع سلامت مشغول خدمت هستند. اما نیاز کشور برای ارائه خدمت رایگان، به ازای ۲۰ هزار نفر جمعیت ۱ روانشناس است و این در حالی است که باید به ازای هر ۵ هزار نفر، یک روانشناس وجود داشته باشد.

مصلحی افزود: اگر کسی درگیر افکار خودکشی یا اختلالات مرتبط بود می‌تواند به مراکز جامع خدمات شهری برود و در آنجا روانشناسان هستند که بسته‌های خدمت مشخصی به صورت رایگان در نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم غربالگری دستیاران پزشکی در بدو ورود به دانشگاه هم اظهار داشت: بر اساس آئین نامه معاونت آموزشی، غربالگری سلامت روان به عنوان غربالگری ضروری مصوب شد، که باید اجرا شدن یا عدم اجرای آن را از معاونت آموزشی پرسید.
مدیر کل سلامت روانی اجتماعی وزارت بهداشت گفت: با توجه به اینکه برای بسیاری از کلینیک‌ها صرفه اقتصادی ندارد که افراد را پس از ترخیص از بیمارستان مورد آموزش خدمات تکمیلی قرار دهند، مراکز سراج را از ۲۳ مرکز به ۱۰۰ مرکز در کشور ارتقا دادیم و برنامه ما این است که این مراکز به ۵۰۰ مرکز در کشور برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha