کد خبر 270110
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۸

مهارآتش سوزی در بخش شهیون دزفول

مهارآتش سوزی در بخش شهیون دزفول

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت: آتش سوزی مهیب و گسترده در مراتع و بادام‌زارهای بخش شهیون دزفول پس از پنج ساعت تلاش تیم های مختلف عملیاتی و مردمی مهار شد.

به گزارش گروه استانی حیات؛ به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول، محمد شفیعی زاده بامداد روز یکشنبه بیان کرد: وقوع آتش سوزی گسترده در مراتع و بادام زارهای روستای دارک از توابع بخش شهیون شهرستان دزفول شنبه شب به یگان حفاظت این اداره اطلاع و با سرعت تیم های عملیاتی به محل گزارش شده اعزام شدند.

وی، سخت گذر بودن منطقه را یکی از چالش های مهم تیم عملیاتی برای مهار این آتش اعلام کرد و افزود: با توجه به شدت و گستردگی این آتش سوزی و سخت گذر بودن منطقه علاوه بر نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی دزفول، تیم های مردمی جوامع محلی و دوستداران محیط زیست در مهار این آتش سوزی مشارکت داشتند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول ادامه داد: سرانجام پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، مردم طبیعت دوست بخش شهیون و دوستداران طبیعت، این آتش سوزی بامداد امروز یکشنبه به طور کامل مهار شد.

وی با بیان اینکه علت این آتش سوزی در حال حاضر در دست بررسی است، افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به منظور پایش و ایمن سازی عرصه تا زمان دفع کامل خطر شعله ور شدن مجدد در عرصه حضور داشته و در حال پابس منطقه هستند.

شفیعی زاده بیان کرد: شهروندان می توانند هرگونه آتش‌سوزی و تخریب جنگل‌ها و مراتع را به تلفن 1504 اطلاع دهید.

بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول دارای یک شهر شهیون، پنج دهستان و با بیش از 300 روستا با جمعیتی پراکنده است.

بخش شهیون بیش از 60 درصد مساحت شهرستان دزفول را در برگرفته و از کمبود امکانات نظیر جاده رنج می‌برد؛ اهالی این بخش برای دریافت خدمات درمانی مجبورند ساعت‌ها رانندگی کنند.

بخش شهیون دزفول با بیش از 20 هزار نفر جمعیت با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان مرز مشترک دارد و برخی نقاط این بخش برفگیر هستند.با توجه به وسعت زیاد بخش شهیون دزفول، فاصله برخی روستاهای این بخش با بخش مرکزی حدود 200 کیلومتر است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha