کد خبر 270106
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بنیاد شهید می‌تواند الگوی نشر قرآن و مفاهیم آن باشد/ لزوم ایجاد نوآوری و خلاقیت برای آموزش قرآن

بنیاد شهید می‌تواند الگوی نشر قرآن و مفاهیم آن باشد/ لزوم ایجاد نوآوری و خلاقیت برای آموزش قرآن

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برای جذب جوانان و نونهالان به قرآن باید در بحث آموزش، نوآوری و خلاقیت داشته باشیم، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند الگوی نشر قرآن و مفاهیم آن باشد.

به گزارش خبرنگار حیات؛ سیدرمضان موسوی‌مقدم، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره قرآن و عترت که امروز یکشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: آیات پایانی سوره حشر، مجموعه جهان‌بینی، معارف‌بینی و اعتقاد به خداست زیرا شرایط رسیدن به خدا و مجموعه‌ای از معارف را در اختیار انسان قرار می‌دهد.

وی افزود: این آیات، خلاصه و چکیده آیات قرآن است زیرا روش رسیدن به خدا را بیان می‌کند. در این آیات بیان می‌شود که اگر می‌خواهید به خدا برسید، باید به خودتان برسید و خودتان را فراموش نکنید. اگر خودتان را فراموش کردید، خدا را فراموش می‌کنید.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شعر مولانا در همین زمینه گفت: مولوی در بیتی می‌سراید: گر نخواهی خود فراموشت شود/ یاد او کن، یاد او کن، یاد او. به عبارتی دیگر، انا الله و انا الیه راجعون است که انسان را به خدا می‌رساند.

وی با بیان اینکه فرق است بین کسانی که تقوا پیشه می‌کنند و نمی‌کنند، ادامه داد: اگر می‌خواهید به یکتاپرستی برسید، وجودتان باید صاف و مطهر شود تا نور الهی در آن بتابد. بنابراین قلب خود را خاشع کنید، اگر قرآن قلب شما را خاشع کند به راه‌های رسیدن به خدا می‌رسید.

موسوی مقدم با اشاره به اینکه قرآن شما را به شاهراه اصلی هستی هدایت می‌کند و به سمت تعالی و بهشت می‌برد، یادآور شد: وقتی انسان مقابل عظمت الهی قرار گرفت خود به خود سر تعظیم فرود می‌آورد. قرآن سرشار از معارف الهی است آن هم در این عصر و زمان که هزاران مانع مقابل چشمان ما قرار می‌گیرد تا ما نتوانیم نور حق را ببینیم. قرآن مجید تنها نسخه نجات‌بخش بشریت است و خدمت به قرآن بزرگ ترین نعمتی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با توصیه به داوران این جشنواره برای نوآوری و خلاقیت در آموزش قرآن گفت: داوران محترم در بحث قرآن و آموزش آن برای جذب نونهالان و جوانان برنامه داشته باشند زیرا بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند الگویی برای همه به منظور آموزش و نشر مفاهیم قرآن باشد.

بنیاد شهید می‌تواند الگوی نشر قرآن و مفاهیم آن باشد/ لزوم ایجاد نوآوری و خلاقیت برای آموزش قرآن

سرهنگ خزاعی: کار برای قرآن برکت می‌آفریند

همچنین در این مراسم، سرهنگ خزاعی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید گفت: در باب اهمیت قرآن، همین یک روایت از پیامبر اسلام گویاست: همین بس که قرآن از همه چیز خدا برتر است و برتری قرآن بر سایر سخنان مانند برتری خدا بر بندگانش است. قرآن کتابی است که رستگاری انسان را در دو جهان تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در خطبه ۱۷۶ نهج‌البلاغه در باب اهمیت قرآن می‌فرمایند: این آیات قرآن بهترین اندرز خداوند است. قرآن ریسمان محکم الهی است که بندگان به آن چنگ بزنند و خود را به قرب الهی برسانند.

سرهنگ خزاعی با اشاره به غیر حضوری شدن کلاس‌های قرآن بعد از کرونا گفت: بعد از آغاز کرونا کلاس های حضوری ما تعطیل شد. لذا امروز پنجمین مرحله آن را برگزار می کنیم. اقبالی که از این جشنواره شد موجب شد بحثی را به صورت غیر حضوری شروع کنیم زیرا معتقدیم کار برای قرآن برکت می‌آفریند.

گفتنی است، مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره قرآن و عترت با محوریت سوره مبارک ملک ویژه کارکنان و خانواده‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران یادواره سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی امروز صبح برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha