کد خبر 270105
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

در نشست خبری سردار کارگر: 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد/ «در راه فتح قله هستیم» شعار ۱۴۰۳ 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شد/ «در راه فتح قله هستیم» شعار ۱۴۰۳ 

برنامه‌های هفته دفاع مقدس صبح امروز در نشست خبری رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشریح شد.

به گزارش‌خبرنگار فرهنگی حیات؛ نشست خبری سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پیش از ظهر امروز ۲۵ شهریور ماه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

در این نشست سردار بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: «در راه فتح قله هستیم» شعار امسال است روز اول هفته دفاع مقدس از روز شنبه ۳۱ شهریور برنامه ها شروع می‌شود. تعداد ۱۲۰۰ برنامه در قالب ۵هزار و ۶۰۰ فعالیت پیش بینی شده است و سازمان های لشکری و کشوری در آن دخیل هستند.

 سردار کارگر افزود: پنجمین آیین تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس و مقاومت در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز چهارم مهر در حسینه حضرت امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. در روز چهارم به صورت تصویری با سراسر کشور ارتباط برقرار میشود.

رییس بنیاد حفظ آثار ادامه داد: امسال هم برگزاری رژه سراسری در سراسر کشور بر عهده ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در استان‌ها و شهرهایی که ارتش به هر حال نمایندگی ندارد یا مرکزی ندارد توسط سپاه پاسداران این رژه برگزار خواهد شد. رژه دریایی نیروهای مسلح در آبهای خلیج فارس در استان هرمزگان به عهده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که انشالله انجام خواهد شد؛ همچنین رژه یگان‌های نمونه ایلات و عشایر با حضور معتمدین و بزرگان عشایر در حرم حضرت امام رحمت الله علیه هست که این هم توسط سپاه پاسداران انجام خواهد شد. 

وی گفت: نواختن زنگ ایثار در روز اول بازگشایی مدارس در کلیه مدارس کشور هست که وزارت آموزش و پرورش مسئولیت این کار را بر عهده دارد و همچنین بر پایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس در سطح مدارس با موضوع نقش نوجوانان و جوانان در دفاع مقدس داریم که سپاه پاسداران با همکاری وزارت آموزش و پرورش این کار را انجام می‌دهد. تجدید میثاق با شهدای دفاع مقدس و مقاومت در جوار شهدای گمنام دانشگاه‌های سراسر کشور است که وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد قرار است این کار را انجام دهد.

سردار کارگر اشاره کرد: درآمدن سوت قطارها و بوق کشتی‌ها همزمان با هفته دفاع مقدس شروع می‌شود و توسط وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی شده است؛  افتتاح همزمان ۵ موزه دفاع مقدس با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران؛ دکتر پزشکیان به صورت تصویری از خود همین موزه دفاع مقدس موزه ملی دفاع مقدس انجام خواهد شد. 

رییس بنیاد حفظ آثار تاکید کرد: ۱۰ هزار نمایشگاه عکس با عنوان به توان مردم، در پایگاه‌های مقاومت در سراسر کشور توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود، تولید و پخش مستند روایت معیار با همکاری سازمان صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار از رسانه ملی پخش خواهد شد. برگزاری کنگره سنگرسازان بی سنگر که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری موسسه سنگرسازان بی سنگر ان را انجام می‌دهد؛ افتتاحیه الگوهای پیشرفت امید که به وسیله سپاه سپاه پاسداران انجام خواهد شد از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است. 

وی ادامه داد: غبارروبی و تجدید میثاق با شهدای عزیز دفاع مقدس در روز پنجم هفته دفاع مقدس  توسط بنیاد شهید انجام خواهد شد؛ سخنرانی فرماندهان ارشد نیروهای مسلح قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور با شورای هماهنگی ائمه جمعه این کار رخ می‌دهد.

سردار کارگر افزود: در استان مازندران سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس هم برپا خواهد شد. علاوه بر این هست جلد دایرة‌المعارف ارتش هم رونمایی خواهد شد. همچنین وزارت دفاع و پشتیبانی هم از محصولات و تجهیزات جدید صنایع دفاعی رونمایی خواهد کرد.
وی درباره مردم محور بودن برنامه‌های دفاع مقدس و جشنواره فیلم‌های سینمایی دفاع مقدس گفت: تمام برنامه‌های دفاع مقدس با حضور مردم برگزار خواهد شد.

سردار کارگر پیرامون حماین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از فیلم سازان توضیح داد: اکنون نزدیک به 6 سال اسات که به فیلم سازان در زمینه تهیه تجهیزات نظامی کمک می‌کنیم و همچنان آمادگی حمایت از آنان را داریم.با توجه به تراکم برنامه‌های دفاع مقدس در این هفته نمی‌توانیم جشنواره فیلم‌های دفاع مقدس را در این هفته برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با هدف آشنایی جوانان با دفاع مقدس درس علوم و معارف دفاع مقدس را در مدارس  و دانشگاه‌ها الزامی شد.  در همین زمینه یکی از دلایل گرامیداشت، جشن گرفتن پیروزی‌های رزمندگان است. به عنوان مثال اجرای عملیات وعده صادق یکی از دستاوردهای دفاع مقدس بود. وعده صادق مطلع خاصی از تاریخ را رقم زد و در تاریخ اجرای چنین عملیاتی علیه رژیم صهیونیستی مانند ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha